جهانگیری: در نیمه راه هستیم

جهانگیری: در نیمه راه هستیم
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1396 - 15:01

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین برنامه تبلیغاتی رادیویی گفت: کشور از نظر من در موقعیت حساس قرار دارد هم از نظر سیاست خارجی، اوضاع جهانی و اوضاع منطقه ای که ما در آن قرار داریم.

العالم - ایران

اسحاق جهانگیری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین برنامه تبلیغاتی رادیویی خود طی سخنانی اظهار داشت: انتخابات بزرگ و سرنوشت‌سازی پیش رو داریم انتخاباتی که در آن هر کس با ایفای نقش خود سرانجام رای آگاهانه‌اش کاری می‌کند که ان شا الله در برابر خداوند تبارک و تعالی و نیز در مقابل ملت بزرگ ایران پاسخگو باشد.

جهانگیری ادامه داد: من هم بر همین اساس می‌خواهم بگویم چرا به عنوان نامزد ریاست جمهوری آمدم.

وی گفت: کشور از نظر من در موقعیت حساس قرار دارد هم از نظر سیاست خارجی، اوضاع جهانی و اوضاع منطقه ای که ما در آن قرار داریم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: از نظر توسعه‌ای واقعا در یک پیچ تاریخی هستیم، هم فرصت‌های کم نظیری در پیش رو داریم و هم با مسائل، تنگناها و تهدیدهای مختلفی روبرو هستیم.

جهانگیری بیان داشت: با سابقه، تجربه، تخصص و توانایی که دارم احساس کردم که باید آن را امروز در خدمت کشور و مردم قرار دهم.

وی اضافه کرد: من فرزند محرومیت‌های این آب و خاکم، فرزند ایرانم. با تلخی‌ها و شیرینی‌های این ملت زندگی کرده‌ام با هزینه‌های فراوان این ملت و این کشور از سال‌های سخت پیش از انقلاب تاکنون تجربه آموخته‌ام و چیزها یاد گرفته‌ام. آموخته‌ام که برای برداشتن قدم‌هایی به جلو چه باید کرد و برای برنگشتن به گذشته‌های تلخ چه نباید کرد.

جهانگیری افزود: ما در این دوران تصمیم‌های مهمی اتخاذ کردیم. پایان جنگ یک تصمیم سرنوشت ساز برای کشور ما بود حتما در تصمیم‌گیری و پایان جنگ نقدها و صحبت‌هایی هست اما هیچ کس قبول ندارد که باید به زمان جنگ برگشت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: حتما چالش هسته‌ای یکی از بزرگترین تصمیماتی بود که کشور اتخاذ کرد، احتمالا کسانی نقدی بر آن داشته باشند اما هیچ کس قبول ندارد که به دوران تهدیدها و تحریم‌ها برگردیم.

وی عنوان کرد: حال که نیاز به بودن من در صحنه‌ای است که باید می‌آمدم، آمدم.

جهانگیری با بیان اینکه کشور چهار سال است که شرایط دشواری را با تدبیر و امید پشت سر گذاشته است بیان داشت: دولت جناب آقای دکتر روحانی با استفاده از بسیاری از ظرفیت‌های ملی و توان کارشناسان و نخبگان برجسته مخاطرات فراوانی که با تهدیدها و تحریم‌های بین المللی به وجود آمده بود کاهش داده است اما ما همچنان نیازمند استمرار همان سیاست‌ها و پایدار کردن آنها هستیم.

وی افزود: ما امروز امنیت خوبی داریم ولی باید امنیت را پایدار کنیم ما گام‌های موثری در راه آزادی، عدالت و توسعه برداشتیم اما باید این قدم‌ها را هم بلندتر و هم محکم‌تر برداریم ما هم نیاز به استمرار داریم و هم به تحول.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی از سیاست‌ها باید استمرار پیدا کند و برخی از اقدامات تحول‌گرایانه باید در کشور انجام شود افزود: دولت در این سال‌ها واقعا مظلوم بوده است و همه ظرفیت‌های کشور و توانایی‌های ملت برای رفع همه مشکلات هنوز به طور کامل به کار نگرفته نشده است.

وی تاکید کرد: ما در نیمه راه هستیم نباید از این راهی که آغاز کردیم یعنی راه عقلانیت، راه اصلاحات و راه اعتدال برگردیم.

جهانگیری ادامه داد: با صلاحدید بزرگان اصلاحات و تاکید جناب آقای دکتر روحانی، من برای ایفای همین مسئولیت به صحنه آمدم، به عنوان مکمل به عنوان یاوری برای دفاع و پیشبرد راه اصلاحات و اعتدال، برای اعلام آمادگی در جهت حل مسائل اساسی کشور یعنی اشتغال و رونق اقتصادی یعنی مبارزه با فساد فراگیر یعنی تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من این توفیق را داشته‌ام که حل مسئله را از جوانی و از پایین‌ترین سطوح یاد بگیرم. اهل عمل بوده و هستم سطوح مدیریتی را بدون هیچ امتیاز و رانتی پشت سر گذاشته‌ام من نه از رانت خانوادگی نه از رانت رفاقتی و نه از هیچ رانتی طی دوران مسئولیت خودم برخوردار نبودم به حمدلله.

وی اضافه کرد: در همه عرصه‌های مختلف بودم هر چه داشتم در هر مقطعی و در هر شرایطی بدون هیچ چشم‌ داشتی در راه آرمان‌هایم گذاشتم. خدمتگزار اسلام ایران و نظام بودم و هیچگاه هم خودم را طلبکار مردم، نظام و کشور ندانسته‌ام.

جهانگیری خاطرنشان کرد: تجربه کاری از دولت شهید رجایی آغاز کردم و در دولت مهندس موسوی و دولت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دولت اصلاحات و اکنون در دولت آقای روحانی سطوح مختلف مسئولیت از جهاد سازندگی ‌دهستان، شهرستان، استان تا نمایندگی مجلس، استانداری وزارت و معاونت اولی راه پشت سر گذاشتم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: افتخارم این است که امروز توانسته‌ام به عنوان حلقه وصل در میان نیروهای خدوم و دلسوز کشور باشم. سیاست‌ها و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را در اقتصاد مقاومتی عملا با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و وقت‌گذاشتن کافی پیش ببرم و عهده‌دار برنامه های توسعه‌ای رئیس جمهور باشم و به مسائل جاری و آینده کشور اشراف داشته باشم.

جهانگیری گفت: من امروز کشور را آنچنان که می‌خواهند سیاه و تیره و تار نشان دهند نمی‌بینم،‌ اما مسائل جاری اعم از مسائل اقتصادی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را جدی می‌دانم.

وی بیان داشت: من آینده را نامشخص و مبهم نمی‌بینم ظرفیت‌های کنونی کشور و نقاط قوت و ضعف دستگاه‌های اجرایی و سیاست ها و برنامه‌ها را به دور از هر شعاری می‌شناسم و راه‌حل‌های برون شد از این وضعیت را هم به اعتبار تجربه دانسته‌ها و توانی که در میان نخبگان زنان جوانان و همه کسانی که فرصت خدمت نداشتند یا تاکنون متاسفانه شرایط برای حضورشان فراهم نشده است می‌دانم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من در خانواده‌ای معمولی متولد شده‌ام گفت: پدرم کارگر معدن بود کسانی که با معدن‌کاری آشنایی دارند می‌دانند که در بین مشاغل کشور جز سخت‌ترین کارها است تونل‌های طولانی، کار سخت در معادن و نان حلال معدن‌کاری را به دست اوردند کار دشواری است.

جهانگیری افزود: تحصیلاتم را در سیرجان طی کردم، از همان دوران تحصیل با نیروهای انقلاب بودم شهید نصیری لاری از شهدای هفت تیر معلم ما بود و او انقلابی بود که ما‌ را هدایت می‌کرد دوران دانشگاه را در شهید باهنر کرمان گذراندم در دوران مبارزه دانشجویی در کرمان فعال بودم در مبارزات مردم کرمان علیه رژیم شاه در مقابل مسجد ملک مورد هدف گلوله قرار گرفتم و به فضل الهی سالم ماندم تا بتوانم خدمت کنم. دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی شریف و دکتری در دانشگاه علوم تحقیقات گذراندم. با پیروزی انقلاب اسلامی با چشیدن درد فقر و محرومیت خصوصا مردم روستاها به همراه جمعی از دانشجویان به منطقه ریگان بم که در آن زمان دهستان بود و امروز شهرستانی است حرکت کردیم. در کنار روستایی‌ها خدمت به روستاها را شروع کردیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در ان زمان امام هنوز فرمان تاسیس جهاد سازندگی را صادر نکرده بودند، گفت: با تاسیس جهاد به عنوان مسئول جهاد سازندگی جیرفت و کهنوج انتخاب شدم و حدود دو سال در ان منطقه مشغول به فعالیت بودم و با جوانان عزیز زیادی آشنا شدم، فعالیت‌هایی را در حاشیه در رابطه با انقلاب انجام دادیم و به تعبیر امام بذر انقلاب در دل هر روستایی توسط جهاد سازندگی کاشته شد.

جهانگیری اضافه کرد: بعد به کرمان آمدیم و عضو شورای جهاد استان کرمان شدم و همزمان مسئول پشتیبانی جنگ جهاد.

وی گفت: با انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دوم در شهرستان جیرفت کاندیدا و به عنوان نماینده مردم این شهر در مجلس مشغول شدم.

جهانگیری اضافه کرد: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در دور دوم بودم و همزمان با عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه با حکم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که علاوه بر اینکه رئیس مجلس بودند فرمانده جنگ نیز بود، گروه مشاور مالی فرماندهی جنگ تشکیل شد به این گروه دعوت شدم.

وی خاطرنشان کرد: در دوره سوم به عنوان نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی انتخاب شدم و علاوه بر عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه در کمیته تخصیص ارز پیگیر کارهای بزرگ و مهم کشور بودم همزمان در بعثه امام خمینی حضور داشتم با حکم رئیس بنیاد شهید رئیس هیئت امنای اقتصادی بنیاد شهید انقلاب اسلامی بودم در تدوین برنامه اول توسعه کشور در مجلس به دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کمک ویژه‌ای کردیم در سال 71 پس از پایان مجلس سوم از سوی دولت به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شدم و یکی از بهترین دوران کاریم‌ را در اصفهان سپری کردم.

جهانگیری افزود:در این دوره اتفاقات مهمی در اصفهان افتاد. توسعه اصفهان از سرعت خوبی برخوردار بود. رابطه صمیمی با علما و نخبگان از جریانات سیاسی داشتم.

وی تصریح کرد: در سال 1376 با انتخاب رئیس دولت اصلاحات به دعوت او به عنوان وزیر معادن و فلزات انتخاب شدم. در این دوره تمرکز اصلی بر توسعه بخش معادن و فلزات بود. توسعه معادن به عنوان مهمترین بخشی که در دورترین نقاط کشور به خصوص از نقاط محروم در سیستان و بلوچستان گرفته تا کردستان معادن ایران پراکنده است و از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، قانون معادن اصلاح شد. در توسعه فولاد و توسعه مس و سایر فلزات قدمهای بلندی برداشته شد .

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: در برنامه سوم ادغام وزارت صنایع و وزارت معادن و فلزات در دستور کار قرار گرفت و وزارت صنایع و معادن با تصویب مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: با حکم آقای رئیس جمهور و رای مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر صنایع و معادن انتخاب شدم در بیش از 5 سال مسئولیت وزارت صنایع و معادن یکی از بهترین و شکوهمندترین دوران صنعتی ایران است.

وی افزود: برای اولین بار استراتژی توسعه صنعتی کشور با همکاری دانشگاهیان خصوصا دانشگاه صنعتی شریف نوشته شد. 5 سال مستمر رشد صنعت کشور دو رقمی بود و بیش از 10 درصد هر سال رشد صنعت داشتیم. رشد سرمایه‌گذاری صنعتی بسیار بالا بود. هر سال نسبت به سال گذشته از رشد مناسبی برخوردار بودیم بخش صنعت در ایجاد اشتغال به حل مشکل بیکاری در این دوران نقش بسیار خوبی ایفا کرد.

جهانگیری اظهار داشت: برخی از گلوگاه‌های مهم در این دوره شناسایی و برطرف شد که در راس آنها موضوع عدم ساخت است که یکی از گلوگاه‌های فساد زای کشور بود. اینکه هر کس می‌خواست کالایی وارد کند به وزارت صنایع  مراجعه می‌کرد و وزارت بررسی می‌کرد و اجازه می‌داد آن فرد تعدادی کالا وارد کند . از این طریق با زدن آن مهر مقدار قابل توجهی رانت در جیب آن فرد وارد کننده وارد می‌شد.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی این بود که گلوگاه‌ها شناسایی شد، مهر عدم ساخت حذف شد . سیاست تجاری مهمترین سیاستی برای این شد که علامتهای دقیق بدهد که میزان حمایت از هر تولید صنعتی به چه میزان است و کدام رشته از صنعت کشور با تعرفه پایین در داخل کشور قابل رقابت است و کدام رشته صنعتی نیازمند این است که تعرفه‌های بالاتری وضع بشود.

وی افزود: صنعت خودروی کشور به عنوان یکی از مهمترین صنایع تحول اساسی پیدا کرد . تا قبل از این دوره گاهی اوقات مردم برای تحویل گرفتن یک خودرو دو سال در نوبت می‌ماندند و برای اینکه رنگ خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند دهها واسطه می‌تراشیدند که از طریق وزیر نامه بگیرند که این رنگ خودرو به این فرد تحویل شود.

جهانگیری گفت:با افزایش تیراژ خودرو همه این اقدامات برداشته شد و هر کس می‌خواست به روزهایی رسید که خودرو سازان، خودرو را به صورت قسطی می‌فروختند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: پیدا بود که قدم بعدی بالا بردن کیفیت و پایین اوردن قیمت خودرو بود. بر همین اساس با خودروسازهای معتبر دنیا وارد مذاکره شدیم که به صورت مستقیم سرمایه‌گذاری کنند و خودرویی با استاندارهای اروپا و با قیمتهایی که مورد نظر بود در ایران تولید شود.

وی ادامه داد: خودروهایی که جز آلایندگی و ضرر زدن به اقتصاد ملی و امنیت شهروندان خوب لحاظ نمی‌کردند مثل پیکان تصمیم گرفته شد که از چرخه تولید کشور کنار گذاشته شود.

جهانگیری افزود: یکی از تصمیمات مهم و استراتژیکی که در این دوره اتخاذ شد افتتاح حساب ذخیره ارزی بود. از محل حساب ذخیره ارزی بخشی از درآمدهای نفت که در آن قرار می‌گرفت و رشته‌های مختلف صنعتی تخصیص داده شد.

وی گفت: صنعت سیمان کشور که یکی از محدودیتهای توسعه کشور بود با استفاده از ظرفیت حساب ذخیره ارزی دو برابر ظرفیتی که تا آن روز در کشور ایجاد شده بود توسعه یافت و امروز ما به فضل الهی به نقطه‌ای رسیدیم که یکی از مسائل اصلی پیش روی ماست که چگونه سیمان تولیدی کشور به دنیا صادر شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: به هر حال در این دوره اقدامات اساسی در بخش صنعت و معدن کشور انجام گرفت که در وقت مناسب دیگری به برخی از آنها خواهم پرداخت.

وی افزود: از سال 84 تا 92 از مسئولیت‌های دولتی کنار بودم در این دوره مهمترین اقدامم این بود که ماهنامه صنعت و توسعه درست کنم و برخی ایده‌هایی که فکر می‌کنم برای صنعت کشور و برای توسعه کشور مفید است را از طریق این ماهنامه هر ماه منتشر کنم تا در اختیار صاحب‌نظران قرار گیرد البته بخشی از این مدت را هم به کار شخصی گذراندم.

وی تصریح کرد: برای کسی که مستمرا دوران طولانی فعالیت کرده بود یقینا این یک فرصت مناسبی بود که بیشتر به مسائل شخصی بپردازد البته در هر مقطعی و در هر جلسه‌ای برای استفاده از نظر و دیدگاههای ما برای پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم دعوت شد، حضور پیدا کردم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: اما از سال 92 تا کنون که به عنوان معاون اول انتخاب شده‌ام دولت با مسائل جدی روبرو بود. لازم بود که اولویتهای کشور به صورت دقیق شناسایی شود. تمرکز اصلی دولت بر حل مسائل اصلی کشور قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در میان اولویت‌های کشور اصلی‌ترین مسئله حل مسئله هسته‌ای کشور بود. به فضل الهی با انتخاب تیم قوی که رئیس جمهور انتخاب کرد از دیپلماتهای زبده کشور و مدیریت رئیس جمهور و تحت حمایتهای رهبری پرونده هسته‌ای کشور حل شد وبرخی از فرصتهای جدید برای توسعه کشور فراهم شد.

جهانگیری تصریح کرد: موضوع اقتصاد مسئله اصلی دیگری بود که باید در آن تمرکز می‌دادیم که بی سابقه ترین تورم و رکود در کشور حاکم بود. ما در دوران مختلف در سالهای بعد از انقلاب با تور‌م‌های بالا روبرو بودیم زمانی بود که تورم بالای 40 درصد داشتیم ولی در کنارش رشد اقتصادی مثبت وجود داشت زمانی بود که رشد منفی اقتصادی داشتیم ولی تورم پایین بود این که در یک مقطعی هم تورم بالا باشد و هم نرخ رشد اقتصادی منفی باشد در پنجاه سال گذشته در اقتصاد کشور کم سابقه بود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: نیازمند این بود که در مسائل اقتصادی تمرکز ویژه‌ای در حل مسائل تورم حاکمیت انضباط پولی و مالی در سیاستهای اقتصادی کشور تمرکز داده بشود به فضل الهی موفق شد دولت که در زمانی کوتاه روند کاهشی تورم را به وی ادامه دهد که در سال جاری تورم یک رقمی را شروع کردیم.

وی ادامه داد: برای رونق بخشی به اقتصاد گامهای بلندی برداشتیم بخشهای اقتصادی کشور به صحنه آمدند آنچه که در این مقطع بیش از بقیه سیاستها به کمک دولت آمد سیاستهای اقتصاد مقاومتی بود.  سیساتهای اقتصاد مقاومتی آنگونه که ما می ‌شناسیم و من به عنوان فرمانده اقتصاد مقاومتی می‌شناسم سیاستهای 24 گانه‌‌ای که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند برای اینکه اقتصاد کشور در مقابل تکانه‌های خارجی مقاوم می‌شود. اقتصاد کشور نلرزد و اقتصاد کشور از تنشهایی که در اقتصاد بین‌المللی پیش می‌آید آسیب نبیند.

جهانگیری افزود: 5 رویکرد اساسی اقتصاد مقاومتی داشته‌ است . رویکرد دانش بنیان ، مردمی کردن اقتصاد، برون نگر کردن اقتصاد ، درون‌زا بودن اقتصاد، عدالت محور بودن اقتصاد، 5 رویکرد اساسی و 24 سیاستی که در بندهای مختلف سیاستهای اقتصاد مقاومتی ذکر شده فرصت جدیدی در اختیار دولت قرار داد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: آنچه که من در اقتصاد مقاومتی این است که فرصت انسجام بخشی به کل کشور برای حمایت از سیاستها مکرر در این سالها مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد اولویت اول کشور است . برای موضوعی که اولویت اول کشور است همه باید بسیج شوند و همه باید به صحنه بیایند. قوای مختلف کشور ،‌نیروهای مسلح، بخش خصوصی ، ائمه جمعه و مردم همه باید به صحنه بیایند و امروز بعد از گذشت دو سال از تمرکز بر سیاستهای  اقتصاد مقاومتی دستاوردهای بسیار مهمی داریم .

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: در بخش نفت و گاز تمرکز اصلی سیاستهای مقاومتی در این بود که میادین مشترکی که طرف خارجی بیشتر از آن برداشت می‌کند سریع به نقطه‌ای برسیم که  سهم ملت ایران گرفته شود.

جهانگیری ادامه داد: به فضل الهی هم در میادین مشترک گازی هم در میادین مشترک نفتی با افتخار می‌توانم اعلام کنیم که سهم و حق ملت ایران به اندازه‌ای که باید از آن میدان برداشته شود از اوایل امسال برداشته خواهد شد.

وی افزود: در زمینه کشاورزی کارهای بزرگی در کشور اتفاق افتاده است یکی از دغدغه‌های اصلی این بود که امنیت غذایی در سیاست اقتصادی مقاومتی  باید پیدا کنیم. هیچ کالایی با ارزش تر از گندم نبود. در سال91 بیش از 6 میلیون و در سال 92 بیش از 4 میلیون تن گندم وارد کردیم و در سال 95 میزان خرید گندم که اتفاق افتاد بیش از 3 میلیون تن مازاد گندم داشتیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در طرحهای مختلف کشاورزی در کشت گلخانه‌ای در زمینه آبیاری‌های مدرن تحت‌الشعاع، آبخیزداری به نقاط اساسی انجام دادیم.

جهانگیری گفت: در بخش آب و برق گامهای بلندی برداشته شد یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌روی ملت ایران مسئله آب است که در فرصتهای آینده بیشتر به آن خواهم پرداخت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در زمینه صنعت خصوصا در سال 1395 که در ابتدای سال گفته شد هدفگذاری برای  راه‌اندازی 7500 واحد تولیدی که با ظرفیت پایین کار می‌کنند یا راکد هستند در پایان سال 95 بیش از  23000واحد صنعتی از این فرصت استفاده کردند و فعال شدند.

جهانگیری ادامه داد: بیش از 5400 واحدی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند تکمیل شدند. دهها طرح صنعتی در بخش صنعت در سد سازی در نیروگاه سازی به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: در بخش طرح سلامت یکی از دغدغه‌های اصلی ملت ایران این بود که کسانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند بیش از آنکه از رنج خود ناراحت باشند از رنج هزینه‌های بیماری ناراحت بودند و بر همین اساس دولت متمرکز شد.

جهانگیری گفت: هم اکنون به دلیل رنج و مشقت بیماران، دولت بر روی طرح تحول سلامت متمرکز شده تا بتواند هزینه این بخش را کاهش دهد و در این زمینه گام بلندی بردارد و باید گفت هزینه افراد در بیمارستانها از 37 درصد به 8.5 درصد کاهش یافته است. همچنین پزشکان در مناطق محروم حضور یافته و متخصصین 24 ساعته در بیمارستان در دسترس بیماران هستند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین به برداشته شدن گامهای بلند در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در آموزش وپرورش شاهد رشد چشم‌گیری بودیم و همراه با آن در روستاها و در زمینه توسعه آنها گامهای موثری برداشته شد چون تصور ما بر این است که توسعه روستایی از اولویت برخوردار است و کشور نیازمند ماندگاری مردم در روستا است. البته با ابراز تاسف باید اعلام کنم که در یکی از جلسات آب مشخص شد به 6 هزار روستا با تانکر عملیات آبرسانی انجام می‌شود بنابراین تصمیم گیری شد که مسئله آبرسانی روستاها حل شود و در سال 95 در راه تحقق این مهم در زمینه آبرسانی اقدامات موثری انجام شد.

وی با اشاره به تجهیز زیرساختهای گازی بیان داشت: در طی دولت یازدهم معادل سالهای گذشته به روستاها گاز رسانی کردیم بدون آنکه یک ریال از بودجه دولت صرف شود.

جهانگیری با تاکید بر اهمیت مسئله محیط زیست ابراز داشت: دولت باید مسئله محیط زیست را در راس فعالیت های خود قرار دهد. امروز ریزگردها مردم خوزستان را اذیت کرده و برنامه‌ریزی دقیقی برای مسائل زیست محیطی کشور تهیه شده که وقت مناسب توضیح داده می‌شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مسئله بیکاری در کشور، ادامه داد: ما با حجم قابل توجهی از نیروهای جوان تحصیل کرده جویای کار بیکار روبرو هستیم، امروز بیش از 5 میلیون دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند که این تعداد دانشجو برای کشورهای در حال توسعه می‌تواند فرصت خوبی باشد که متاسفانه امروز هر خانواده دغدغه بیکاری فرزندان خود را دارند. معتقدیم باید بدون شعار مسئله بیکاری در راس مسائل اصلی قرار گیرد و با عنایت به تجربه‌ای که دردنیا و در داخل در این زمینه اندوخته شده راهی جز تولید و سرمایه‌گذاری اشتغال‌زا نداریم.

وی مسئله گردشگری را مورد توجه قرار داد و با انتقاد از حوادث رخ داده برای سفارت عربستان در تهران، افزود: متاسفانه با حمله و اشغال سفارت عربستان میزان گردشگری در ایران کم شد، ما باید به سمت حل مشکلات با کشورهای منطقه برویم.

جهانگیری با بیان اینکه ما نیاز به امنیت سرمایه‌گذاری در کشور داریم، گفت: همه قوای نیروهای امنیتی و دستگاه‌های نظارتی و قانونی کشور باید در راستای تقویت امنیت سرمایه‌گذاری باشد و نمی‌شود و نمی‌توان از بیکاری به عنوان دغدغه مردم بگوییم و در پی جستجوی راهکار و سرمایه‌گذاری باشیم، اما الزامات سرمایه‌گذاری را رعایت نکنیم، بنابراین امنیت سرمایه‌گذاری از جمله الزامات است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه لغو قوانین زائد و اعطای مجوزهای ساخت محدودکننده، از مهمترین کارها برای تامین امنیت سرمایه‌گذاری دانست و بیان داشت: دولت یازدهم دفتری را برای بهبود کسب و کار در وزارت اقتصاد و امور و دارایی شکل داد و این دفتر باید در دولت دوازدهم مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی در ادامه فقرزدایی را از دیگر موارد مورد توجه در برنامه‌های خود دانست و افزود: در دولت یازدهم اقدامات مهمی در جهت کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد انجام گرفت، اما باید کار جدی‌تری در این زمینه صورت گیرد. آسیب‌های اجتماعی باید در اولویت قرار گیرند. اعتیاد جامعه را رنج می‌دهد و باید با اعتیاد و معتاد برخورد مناسب صورت گیرد و در کنار آن نیز به خانواده‌های معتادین به شکل مناسب رسیدگی شود.

جهانگیری توجه به حاشیه‌نشین‌ها را از دیگر موارد مورد توجه دانست و گفت: بیش از 11 میلیون در حاشیه شهرهای بزرگ قرار دارند و باید در این زمینه برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید وضعیت به گونه‌ای باشد که همه مدیران و نیروهای مدیر کشور بدون اینکه به کدام نیروی سیاسی وابستگی داشته باشند امکان خدمتگذاری در دولت برای آنان فراهم شود؛ هیچ کسی نباید یک مدیر را به دلیل گرایشش از صحنه خدمتگذاری بیرون کند.

وی در پایان جایگاه رئیس‌جمهور در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: ریاست جمهور و رئیس‌جمهور مهمترین جایگاه بعد از رهبری در کشور است. تصمیم رئیس‌جمهور در سرنوشت کشور و آینده کشور موثر است. با شعار و شعارها نمی‌توان راجع به رئیس‌جمهوری تصمیم گرفت. سابقه گذشته و تجربه رئیس‌جمهور باید آگاه به امور کشور باشد و از قدرت تصمیم‌گیری برخوردار باشد و همه اینها برای کشور تعیین‌کننده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها