بشار اسد: در وضعیت جنگ با اسرائیل قرار داریم

بشار اسد: در وضعیت جنگ با اسرائیل قرار داریم
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1396 - 21:50

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد: هر کشوری که در ویران کردن سوریه نقش داشته است، هرگز در روند بازسازی این کشور مشارکت نخواهد داشت.

العالم - سوریه

بشار اسد پنجشنبه شب در گفتگو با شبکه تلویزیونی تله سور ونزوئلا گفت: تروریست ها آسیب های گسترده ای به سوریه زده اند.

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد: کشورهای غربی با ادامه حمایت خود از تروریست ها در سوریه درباره اوضاع این کشور دروغ پردازی می کنند.

اسد تاکید کرد: روند آشتی ملی در سوریه با قدرت ادامه دارد.

وی ناآرامی های موجود در ونزوئلا را در نتیجه اقدامات آمریکا دانست و گفت: آمریکا به دنبال احیای سیاست گذشته خود برای سیطره بر کشورهای حوزه آمریکای لاتین است.

 بشار اسد در بخشی از سخنانش گفت:  تروریست ها از چند سال پیش از مواد شیمایی در چند منطقه سوریه استفاده کردند و از سازمان منع تسلیحات شیمیایی خواستیم یک هیئت ویژه برای اجرای تحقیقات در مورد رویداد ها اعزام کند، اما امریکا از  اجرای این تحقیقات جلوگیری می کرد یا در مسیر اجرای تحقیقات مانع تراشی می کرد. این درست همان چیزی است که هفته گذشته هم اتفاق افتاد، وقتی خواستار اجرای تحقیقات در خصوص ادعای استفاده از اسلحه شیمیایی در خان شیخون شدیم، امریکا و هم پیمانانش با اجرای این تصمیم در سازمان منع تسلیحات شیمایی مخالفت کردند، ولی ما همچنان بر اعزام هیئتی برای اجرای تحقیقات اصرار داریم و با متحدانمان روسیه و ایران برای اعزام هیئت تحقیقات تلاش می کنیم، چون  اگر این امر اتفاق نیفتد، امریکا شاید همان نمایشنامه را باردیگر تکرار کند و فیلم های ساختگی در مورد استفاده از اسلحه شیمیایی منتشر می کند و از آن برای دخالت نظامی و حمایت از تروریست ها استفاده کند. از سوی دیگر ما به مبارزه با تروریست ها ادامه می دهیم زیرا که همه ادعاهای آمریکا در مبارزه با تروریستها دروغ است.

 اسد افزود: من و شما ادعای کالین پاول در سال 2003 میلادی در خصوص اسلحه شیمیایی و هسته ای صدام را بياد می آوریم…اما پس از اینکه نیروهای امریکا وارد عراق شد برای همه جهان دروغ بودن این سخن ثابت شد و کالین پاول اعتراف کرد که سرویس اطلاعات امریکا او را فریب داده است.. این حادثه  نه اولین بوده و نه آخرین خواهد بود؛ اگر شما می خواهید در امریکا سیاستمدار بشوید باید دروغگو باشید، سیاستمداران آمریکایی هر روز دروغی می گویند و در عمل کار دیگری را انجام می دهند، بنابراین ما نباید آنچه پنتاگون می گوید باور کنیم. آنان همه چیز را به نفع سیاست خود تغییر می دهند و واقعیت و حقایق نمی گویند.

در حال جنگ با اسرائیل هستیم

خبرنگار ونزوئلایی پرسید: چرا سوریه به داشتن جدید ترین نسل از سامانه های دفاع موشکی روسیه تمایل دارد؟ و اسد پاسخ داد: ما اساسا در حالت جنگ با “اسرائیل” هستیم ؛ ” اسرائیل” از سال 1948  به خاک کشورهای عربی تجاوز می کند،  طبیعی است که ما چنین سامانه هایی را در اختیار داشته باشیم ، البته تروریست ها با دستور اسرائیل ، امریکایی ، ترکیه و قطر و عربستان سعودی بخشی از این سامانه ها را تخریب کردند.. طبیعی است که با روسیه برای تقویت سامانه های دفاعی مان برای  مقابله با هرگونه تهدید از سوی “اسرائیل” یا موشک های امریکا مذاکره کنیم.

رئیس جمهور سوریه افزود: اسرائیل نقش خود در حمله به سوریه را در اشکال مختلف ایفا می کند. شکل اول تجاوز مستقیم به پایگاه های ارتش سوریه است، با استفاده از نیروهای هوایی و توپخانه وموشک ها. شکل دیگر آن حمایت از تروریست ها است. این حمایت دو روش دارد؛ یکی حمایت مستقیم با ارسال اسلحه. دوم حمایت لوجستیک به تروریست ها است مانند ارائه کمک های پزشکی به گروه های تروریستی در بیمارستان های آنها.

 

در حال تکمیل...

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها