خوش بینی پوتین به ازسرگیری مذاکره با کره شمالی

خوش بینی پوتین به ازسرگیری مذاکره با کره شمالی
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1396 - 22:28

رئیس جمهور روسیه امیدوار است مذاکرات شش جانبه مربوط به پرونده هسته ای کره شمالی از سر گرفته شود.

العالم - آسیا

در شرایطی که شبه جزیره کره از چند هفته پیش به کانون تنشهای جدیدی تبدیل شده است،  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که امیدوار است مذاکرات شش جانبه مربوط به پرونده هسته ای کره شمالی از سر گرفته شود.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور روسیه که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در مسکو سخن می گفت، این مطلب را اعلام کرد.

در روند حل و فصل دیپلماتیک مسئله هسته ای کره شمالی علاوه بر دو کره، کشورهای چین، آمریکا، روسیه و ژاپن حضور دارند. کره شمالی در سال دو هزار و نه از این مذاکرات خارج شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، سران روسیه و ژاپن در این فرصت از همه طرفهای دخیل در مسئله هسته ای کره شمالی خواستند از هر گونه رفتار تند یا لفاظی که منجر به تشدید تنشها در رابطه با برنامه هسته ای کره شمالی شود، خودداری کنند.

لفاظی های کره شمالی بهار هر سال همزمان با برگزاری رزمایشهای کره جنوبی با آمریکا تشدید می شود. مقامات پیونگ یانگ رزمایش های نظامی آمریکا و کره جنوبی را تمرین برای حمله به خاک کشورشان می دانند.

کره شمالی در سالهای اخیر بارها به علت برنامه های موشکی و هسته ای خود  با قطعنامه های سازمان ملل متحد تحریم شده است. با این حال مقامات پیونگ یانگ بدون توجه به تحریم ها و ممنوعیت های که جامعه بین المللی بر ضد کشورشان وضع کرده است ، تلاشهای خود را برای توسعه برنامه های موشکی و هسته ای کشورشان تشدید کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها