اعتصاب در کرانه باختری برای همبستگی با اسیران +عکس

اعتصاب در کرانه باختری برای همبستگی با اسیران +عکس
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1396 - 23:25

به منظور همبستگی با اسیرانی که برای یازدهمین روز پیاپی در زندانهای رژیم اشغالگر اعتصاب غذا کرده‌اند، در سرتاسر قدس اشغالی و شهرهای کرانه باختری اعتصاب گسترده برگزار شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در راستای همبستگی با اسیران و حمایت از آنها در مبارزه "آزادی و کرامت" به منظور کسب حقوق مشروعشان، پنجشنبه تمام مراکز تجاری در بخش قدیمی قدس اشغالی و خیابان صلاح الدین و شهرک العیسویه و جبل المکبر و اردوگاه شعفاط و بسیاری از محله های دیگر قدس اشغالی تعطیل شدند.

به نوشته خبرگزاری "صفا"، سازمان اطلاعات رژیم اشغالگر تلاش کرد تا بازرگانان بخش قدیم قدس را متقاعد کند که مراکز تجاری خود را بازگشایی کنند؛ اما آنها از دستورات رژیم سرپیچی کردند. این اعتصاب گسترده همچنین مدارس دولتی و خصوصی و اتوبوسهای حمل و نقل عمومی در محله ها وشهرکهای قدس اشغالی را شامل شد.

شب گذشته نیز بسیاری از محله های قدس اشغالی شاهد فعالیت هایی در اعلام همبستگی با اسیران بود؛ این در حالی است که شماری از جوانان در تظاهراتی در محله وادی الجوز و نیز شهرک عناتا مشارکت کردند و شعارهایی ملی در حمایت از اسیران سر دادند.

این اعتصاب گسترده همچنین در تمام استانهای کرانه باختری فراگیر شد و تقریبا خیابان ها خالی از خودروها و رهگذران بود، به طوری که این صحنه انتفاضه نخست فلسطین درسال 1987 را در اذهان زنده کرد؛ زمانی که فلسطینی ها در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم اشغالگر، به برگزاری اعتصاب های گسترده روی آوردند.

به گزارش خبرگزاری "معا"، برخی از ورودی های شهر بیت لحم با موانع سنگی و لاستیک بسته شد؛ در رام الله نیز گروهی از جوانان از بامداد امروز تمام راه های مشرف به دو شهر رام الله و البیره را با قراردادن سنگها و لاستیکهایِ آتش گرفته مسدود کردند.

210

پربیننده ترین خبرها