دورشدن سایه جنگ با برجام، «دروغ بزرگ» است

دورشدن سایه جنگ با برجام، «دروغ بزرگ» است
جمعه 8 ارديبهشت 1396 - 00:16

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، ادعای برخی افراد درباره این که برجام سایه جنگ را از سر کشور دور کرد، دروغ و توهین بزرگ دانست و گفت: در برجام هر روز شاهد تحریم جدید هستیم. برجام اگر خیلی قدرت دارد خودش را حفظ کند، نمی‌خواهیم سایه جنگ را دور کند!

العالم - ایران

سردار علی حاجی‌زاده صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطر شهدای توپخانه سپاه و سردار شفیع‌زاده تبریزی که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه شهدا توطئه‌های عظیم غرب و شرق را با یکپارچگی پاسخ دادند و حتی اجازه ندادند یک متر مربع از خاک ایران جدا شود اظهار داشت: شهید شفیع‌زاده‌ها توطئه دهه نخست انقلاب را ناکام گذاشتند که هنوز بسیاری از زوایای پنهان آن برای مردم بازگو نشده است.

وی با بیان اینکه در دهه نخست انقلاب که ایران با ابرقدرت‌ها جنگید، هنوز ارکان نظام اسلامی تحکیم نشده بود، افزود: شرق و غرب در برابر ایران صف آرایی کردند تا کشور، نظام و انقلاب را شکست دهند ولی این تهدیدات نه تنها ایران را شکست نداد، بلکه به دست امثال شفیع زاده‌ها به فرصت تبدیل شد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عناصر پیروزی ایران در جنگ را برشمرد و گفت: «وجود رهبریِ حکیمانه امام خمینی (ره)»، «انسجام و یکپارچگی ملت ایران» و «وجود مدیرانی از جنس شهید شفیع زاده» بود که باعث شد در دهه نخست انقلاب بر دشمنان غلبه کنیم.

مدیریت ما در اقتصاد غیرجهادی است
وی با بیان اینکه مدیریت ما در اقتصاد غیر جهادی است و عقب افتادگی کشور هم از حوزه مدیران غیرجهادی است، گفت: امروز موشک به نماد تبدیل شده، در همه حوزه‌های دریایی، هوایی و زمینی موفقیت داریم و جوانان انقلابی وجهادی زیادی در حال فعالیت هستند ولی چرا در بخش‌های غیر نظامی نتوانستیم آنچنان که انتظار داریم مشکلات را برطرف کنیم، به جرات می گویم که حل مشکل اقتصاد و فرهنگ پچیده تر از نظامی نیست و کشور قادر به حل این معضلات است.

برجام اگر قدرت داشت، خودش را حفظ می‌کرد

حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه برخی می‌گویند برجام سایه جنگ را از سر کشور دور کرد، این دروغ و توهین بزرگی است که برخی دانسته و یا ندانسته آن را تکرار می‌کنند، گفت: برجام اگر خیلی محکم است و قدرت دارد خودش را حفظ کند، نمی‌خواهیم سایه جنگ را دور کند!

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه در برجام هر روز شاهد تحریم جدید هستیم و هر روز پول‌های جدید ما را مصادره می‌کنند، خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم برجام سایه جنگ را دور کرد، توهین به شهدا، مردم، نیروهای مسلح و... است.

حاجی زاده با تاکید بر اینکه آن چیزی که امروز به عنوان اقتدار نظام است، ناشی از تعاملات سیاسی نیست، تصریح کرد: به مردم آدرس غلط ندهیم، امروز می‌گویند که سایه جنگ را فلان مذاکره از سر کشور دور کرد و آدرس غلط می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکل اقتصاد، اشتغال و تولید هزاران برابر ساده‌تر از به دست آوردن فناوری‌های پیچیده نظامی است که تنه به تنه دشمن می زند، تصریح کرد: باید با تکیه بر توان داخلی و مدیریت جهادی مشکلات دشمن را حل کنیم.

ساخت بمب 10 تنی برای ما کاری ندارد

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ما در ایران بمب‌های 500 کیلیویی و 1 تنی و دو تنی داریم و ساخت بمب 10 تنی که آمریکا در افغانستان استفاده کرد برای ما کاری ندارد، افزود: در برابر مادر بمب‌های آمریکا ما پدربمب ها را در اختیار داریم.

وی با اشاره به اینکه برخی سیاسیون ما از اینکه آمریکا چنین بمبی را در افغانستانی که پاسخی در برابر آن نداشت، استفاده کرد، ترسیدند، ابراز داشت: روش آمریکا این‌گونه است که جرات ورود به میدان را ندارد ولی با ایجاد رعب و وحشت و سروصدا به دنبال ترساندن طرف مقابل است. آمریکایی‌ها این روش را از عثمانی‌ها یاد گرفتند و قمپز و صدا در می‌کنند تا دشمن بترسد. «قمپز» توپ‌هایی در اختیار عثمانی‌ها بود که گلوله نداشت و فقط صدای رعب انگیز در می‌کرد. نباید سیاسیون ما از این صداها بترسند.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه روش دیگر آمریکا برای مرعوب کردن دشمن خود این است که مدام از رسانه‌ها اطلاع می‌دهد که فلان ناو آمریکا و... راه افتاده‌اند و وارد مثلاً خلیج فارس و یا مثلاً نزدیکی کره شمالی شده‌اند، ادامه داد: اکنون شاهدیم که پس از این اقدام، ناوها از کره شمالی بی سر و صدا بر می‌گردند چراکه می‌دانند که در برابر آنها کره شمالی پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این کارها در خلیج فارس برای خلع سلاح شدگان و یا ترسوها بارها تکرار شده است خاطرنشان کرد: ایران کشور دست و پا بسته‌ای نیست و به شدت پاسخ خواهد داد و  آمریکا هم از این واهمه دارد.

قرار نیست آمریکا بدون هزینه از منطقه بیرون برود

فرمانده هوافضای سپاه نمونه‌هایی از تبدیل تهدید به فرصت را در کشور مورد اشاره قرار داد و گفت: پایگاه‌های آمریکایی در دور و اطراف ایران درست است که تهدید محسوب می‌شود ولی این را به فرصت تبدیل کردیم. امروز کلکسیونی از انواع پهپادهای آمریکایی را در اختیار داریم، آن‌ها را هدیه نداده بودند بلکه غنیمت ما بود و از حلقوم آمریکا بیرون کشیدیم و امروز یکی از برترین‌های حوزه هواپیماهای بدون سرنشین پهپادی در جهان هستیم.

وی تاکید کرد: قرار نیست آمریکا بدون هزینه از این منطقه بیرون بروند، همان‌گونه که در حوزه نظامی این‌گونه برخورد کردیم باید در حوزه غیرنظامی هم اجازه برداشتن پول‌های این ملت را ندهیم. در حوزه غیر نظامی پول‌های ما را مصادره کرده و تحریم و تحقیر می‌کنند بنابراین باید مسئولان نترس داشته باشیم تا در برابر چنین اقداماتی پاسخ درخوری داشته باشند و اجازه تکرار چنین کارهایی را ندهند.
اگر نگاه ما به غرب باشد باید همیشه کاسه گدایی به دست بگیریم.

سردار حاجی زاده با اشاره به اینکه باید از جنس شهید باکری‌های و شفیع زاده‌ها باشیم وگرنه روز به روز سرافکنده می‌شویم، ادامه داد: با درک درست از شرایط باید ببینیم چرا در جنگ پیروز شدیم ولی در اقتصاد مشکل داریم؟ در سایه دفاع مقدس دستیابی به فناوری‌های روز میسر شد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر نگاه ما به غرب باشد باید همیشه کاسه گدایی به دست بگیریم، ابراز داشت: اگر دائماً عقب‌نشینی کنیم، در این صورت تحریم‌ها افزایش یافته و باید فناوری‌های روز خود را تعطیل کنیم و در نهایت فرش قرمز برای آمریکایی‌ها پهن کنیم بنابراین باید مسئولانی شجاع و نترس و جهادی داشته باشیم تا در عرصه‌های غیرنظامی همچون نظامی پیشتاز در دنیا باشیم.

 

منبع: تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها