آمریکا: باید فشار بر روسیه را افزایش دهیم

آمریکا: باید فشار بر روسیه را افزایش دهیم
جمعه 8 ارديبهشت 1396 - 03:13

هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: باید به جای سوریه، فشارها بر روسیه را افزایش دهیم.

العالم - آمریکا

به گزارش رویترز، نیکی هیلی در جلسه شورای امنیت درباره سوریه گفت: هم اکنون لازم است که  تمام توجه ها و تمامی فشارها بر روی روسیه باشد زیرا آنها تنها طرفی هستند که اگر بخواهند می توانند این منازعه را متوقف کنند.

وی افزود: من به اظهارات همکار روس خود توجه کردم. او درباره نیروهای ویژه  و دیپلماسی سخن گفت. او حرفی در انتقاد از رژیم سوریه نگفت. ما این موضوع را فراموش نکرده ایم. هیچ فردی این موضوع را فراموش نکرده است. زمان آن فراخواهد رسید که ما به عنوان شورای امنیت بتوانیم اقدامی انجام دهیم. کدام عضو شورای امنیت همچنان از رژیمی که از امدادرسانی جلوگیری می کند، حمایت میکند؟ من به شما می گویم که لازم است که بر رژیم سوریه فشار آوریم. اما این موضوع اصلی نیست، بلکه ما باید بر روسیه فشار آوریم. زیرا روسیه همچنان از رژیم سوریه حمایت می کند. روسیه به آنها در جلوگیری از دسترسی افراد نیازمند به کمک های بشردوستانه کمک می کند.

وی مدعی شد؛ روسیه همچنان از رهبر کشوری که از تسلیحات شیمیایی ضد مردمش استفاده می کند،حمایت می کند. روسیه همچنان به وتو کردن خود ادامه می دهد و اسد چون می داند که روسیه از وی حمایت میکند به اقداماتش ادامه می دهد.

هیلی افزود: روسیه باید به تعهدات خود برای برگزاری گفتگوهای سیاسی و یک راه حل سیاسی واقعی پایبند باشد. محاصره مردم سوریه باید برداشته شود. سرقت محموله های پزشکی باید متوقف شود. سوری های نیازمند به کمک های بشردوستانه باید این کمک ها را دریافت کنند.

نماینده آمریکا مدعی شد: امدادگران دروغ نمی گویند. اینکه آنها کمک های مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند دروغ نیست. روسیه با اقدامات خود سبب ادامه این وضعیت وحشتناک است. من از شورای امنیت سازمان ملل می خواهم که بدون توجه به قدرت وتو روسیه بر این کشور فشار آورند. زیرا صداها باید شنیده شوند.

از سوی دیگر استفان اوبرایان، رئیس امور انساندوستانه سازمان ملل متحد هم در این جلسه گفت: من باید بگویم که اوضاع انسانی متاسفانه در حال بدتر شدن است. اقدام فوری اعضای شورای امنیت بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: درخواست مردم سوریه از سازمان های بین المللی و اعضای شورای امنیت این است که در عزم خود مصمم باشند. آنها خواهان یک آتش بس بادوام و توقف درگیریها به طور ویژه در غوطه شرقی هستند تا کمک های بشردوستانه به دست مردم برسد. آنها همچنین حفاظت از غیرنظامیان و زیر ساخت های غیرنظامی از طریق تمامی طرف ها هستند. این موضوعی ضروری است که هیچ کشور و یا  گروهی از تلاش مردم برای رفتن به مناطق امن جلوگیری نکنند و زمینه دسترسی گروههای بشردوستانه به مردم را در هر نقطه از سوریه فراهم کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها