رونمایی از زیردریایی هسته‌ای و "ضد آمریکایی" روسیه

رونمایی از زیردریایی هسته‌ای و
جمعه 8 ارديبهشت 1396 - 06:31

زیر دریایی روسی تحت عنوان" یوری دولکورکی" قادر است با حمل موشک های هسته ای هر هدفی را در خاک آمریکا هدف قراردهد.

العالم - اروپا

به گزارش سایت روسی "cont.ws"، نیروی دریایی روسیه دهمین سالگرد زیردریایی هسته ای استراتژیک " یوری دولکورکی" را جشن گرفت. حدود ده سال پیش در چنین روزی این زیردریایی به آب انداخته شد.

در 28 ژوئن 2011 فدراسیون روسیه آزمایش موشکی انجام داد و یک هدف را در فاصله 6 هزار کیلومتر از روسیه واقع در منطقه کامچاتکا به هدف برخورد کرده است که این موشک از زیر‌دریایی کلاس یوری دولگورکی شلیک شده است. سایت روسی Russian space web درباره موشک بولاوا نوشت: این موشک با طول قریب به 12 متر، وزن کلی 36 تن (وزن لانچر و موشک)،‌ قطر 2 متر، دارای 6 تا 10 سر جنگی دارای پتانسیل‌های ویژه‌ای است.

این زیردریایی نخستین نمونه از پروژه "Burie" و اولین زیردریایی موشک های هسته ای برای از بین بردن هر هدفی در خاک ایالات متحده است.

نیروی دریایی روسیه دو زیردریایی دیگر از این کلاس به نام "الکساندر نوسکی" و "ولادیمیرمونوماخ " در اختیار دارد و آن را در اقیانوس آرام مستقر کرده است و به زودی زیردریایی "کنیاز ولادیمیر" نیز به این دو ملحق خواهد شد.

"کریستین اوتلاند" مدیر موسسه تحقیقات علمی نروژ گفت: هدف روسیه توسعه صد در صد سلاح های هسته ای استراتژیک قبل از سال 2020 و تبدیل به یک قدرت استراتژیک در شمال می باشد که این به نوبه خود تهدیدی برای تمام اعضای ناتو خواهدبود.

به گفته اوتلاند تنها یک حمله "یوری دولکورکی" قادر است که آمریکا را به رکود بزرگ اقتصادی اوایل دهه سی میلادی بازگرداند. 

بحران اقتصادی در سال 1929، یکی بزرگترین و مشهورترین بحران اقتصادی در قرن بیستم به شمار می آید.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها