ساخت باتریهای خود شارژ شونده

ساخت باتریهای خود شارژ شونده
جمعه 8 ارديبهشت 1396 - 10:12

محققین شرکت خصوصی هایدرو-کِبِک و دانشگاه مک گیل کانادا اخیرا پژوهش مشترکی در ژورنال Nature Communications منتشر کرده اند که نشان می دهد فناوری باتری های لیتیوم-یونی خود شارژ شونده واقعیت دارد و روزی می تواند کاربرد صنعتی پیدا کند.

العالم - گوناگون

پژوهشگران برای محقق ساختن این اتفاق، تنها از یک منبع انرژی نوری استفاده کرده اند تا کاتودها را برانگیخته کنند. اگر این فناوری روزی بتواند تکمیل شود و در ابعاد گسترده ای مورد استفاده قرار بگیرد، می توانیم روزی شاهد آن باشیم که موبایل هایمان بی نیاز از سیم شارژر می شوند و خودشان قابلیت شارژ شدن پیدا می کنند.
فاز اول این پژوهش تازه به اتمام رسیده و چند سال دیگر تا تکمیل فاز دوم زمان لازم است.
همه ما می دانیم که هر نسل، دیوایس ها قدرتمندتر و قوی تر می شوند اما از سوی دیگر فناوری باتری ها کمترین پیشرفت را به خود دیده که یک مشکل بزرگ و غیر قابل قبول برای مصرف کنندگان است.
با این حال، آنچه که دانشمندان موسسه های کانادایی مذکور به آن پی برده اند هنوز در فاز ابتدایی به سر می برد و قرار نیست تا یکی دو سال دیگر در آیفون و گلکسی اس بعدی دیده شود. به گفته پروفسور جورج دموپولوس، نیمی از مسیر طی شده و با سرمایه 564 هزار دلاری تامین شده توسط شورای تحقیقات مهندسی و علوم طبیعی کانادا، فاز دوم نیز آغاز شده.
چند سال دیگر تا تکمیل پروژه زمان باقی مانده و در آینده باید دید که کمپانی های بزرگ تکنولوژی آیا می توانند این فناوری را در هر محصولی به کار بگیرند و یا مشکل باتری ها همچنان ادامه پیدا می کند.


منبع : digiato
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها