رویترز از قصد اروپا برای تمدید تحریم های روسیه خبر داد

رویترز از قصد اروپا برای تمدید تحریم های روسیه خبر داد
جمعه 8 ارديبهشت 1396 - 21:41

رویترز گزارش داد: دیپلمات ها و مقامات ارشد اتحادیه اروپا اعلام کردندکه این اتحادیه به دنبال تمدید تحریم های اقتصادی علیه روسیه بعد از پایان تحریم ها در ماه جولای میلادی است و شاید این تصمیم گیری از تغییر دیدگاه ترامپ در باره مسکو نشات بگیرد.

العالم ـ اروپا

به گزارش رویترز، بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 میلادی و حمایت از جدایی طلبان اوکراینی از طرف روسیه در شرق این کشور، موجبات سردی روابط و تحریم ها علیه روسیه از طرف اتحادیه اروپا فراهم شد.
با وجود این که رهبران اروپا تا کنون از تحریم ها حمایت کردند اما همه آن ها به یک اندازه آن را اجرا نکرده اند. بعد از این که کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ برای روابط مستحکم با روسیه متعهد شد، عزم اتحادیه اروپا برای متحد بودن در این زمینه به بوته آزمایش گذاشته شد.
اما مقامات اتحادیه اروپا در مورد این اتحاد چنین می گویند، بعد از تغییر دیدگاه اخیر ترامپ نسبت به روسیه، تنها تهدید موجود پیروزی مارین لوپن افراطی به عنوان رئیس جمهوری فرانسه است.
در میان قوی ترین حامیان تمدید تحریم ها نام کشورهایی چون سوئد، کشورهای حوزه بالتیک و لهستان دیده می شود. در این میان کشورهایی چون ایتالیا، قبرس، مجارستان، اسپانیا و بلغارستان که اعتقاد دارند تحریم ها بعد از سه سال علیه مسکو تاثیرگذار نبوده ، خواهان برقراری رابطه در زمینه اقتصادی با روسیه هستند.
اما یک دیپلمات مقیم بروکسل گفت: ما علاقه ای به تحریم نداریم.
ماه گذشته اتحادیه اروپا لیست سیاه اشخاص روسی و نهادهایی از این کشور را به خاطر نقش آن ها در بحران اوکراین تا ماه سپتامبر میلادی تمدید کرد. تمدید تحریم ها به حمایت همه جانبه لازم دارد و مقامات رسمی مطلع در این خصوص در اتحادیه اروپا نگاهی به این مسیر دارند.
اما لوپن نامزد راست افراطی فرانسه در این زمینه گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تحریم ها علیه روسیه را بر خواهد داشت.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، آلمان و فرانسه دو رهبر قدرتمند اتحادیه اروپا که توانستند توافقاتی را بین کیف و نیروهای تحت حمایت روسیه در سال 2014 و 2015 میلادی ایجاد کنند، نقش پر رنگی در ایجاد و اعمال تحریم ها علیه روسیه ایفا کره اند.
در عین حال یک دیپلمات دیگر در اتحادیه اروپا چنین گفت که با وجود نگرانی هایی که با شروع رئیس جمهوری دونالد ترامپ در بین اعضای اروپا وجود داشت اکنون احساسی در بین اعضا وجود دارد که کاخ سفید دیگر مخالف دیدگاه اتحادیه اروپا (در خصوص تحریم روسیه) نیست. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها