کرۀ‌شمالی با موشکی ناشناخته آمریکا را به چالش طلبید

کرۀ‌شمالی با موشکی ناشناخته آمریکا را به چالش طلبید
شنبه 9 ارديبهشت 1396 - 02:08

در حالی که آمریکا در صدد تلاش برای جلب موافقت جامعۀ جهانی برای اعمال فشارها و تحریم های شدیدتر بر کرۀ شمالی است، خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی بامداد شنبه از آزمایش موشکی جدید پیونگ یانگ خبر داد.

العالم - آسیا

این خبرگزاری به نقل از منابع نظامی در سئول، نوشته است که ارتش کره شمالی از منطقه‌ای در شمال پایتخت این کشور یک فروند موشک بالستیک شلیک کرده است.

در بیانیه ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی آمده است: «کره شمالی از حومه "بوکچانگ" در استان "پیئونگانام"، موشک بالستیکی که نوع آن مشخص نیست، شلیک کرد.»

خبرگزاری کرۀ جنوبی اعلام کرده است که این موشک، چند ثانیه پس از پرتاب در آسمان منفجر شده است. یک منبع دولتی آمریکا نیز اعلام کرد که شواهد اولیه نشان می دهد این آزمایش ناموفق بوده اما هنوز اطلاعات بیشتری در این باره به دست نیامده است.

پیونگ‌یانگ هنوز این خبر را تائید نکرده است.

این خبر تنها ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که آمریکا و کشورهای غربی در نشست شورای امنیت سازمان ملل تشدید فشارها بر کره شمالی را خواستار شدند.

شورای امنیت سازمان ملل توقف فعالیت‌های موشکی و اتمی کره شمالی را خواستار شده، اما پیونگ یانگ با تاکید بر اینکه حضور آمریکا در شبه‌جزیره کره امنیت را به خطر انداخته، به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

دولت جدید آمریکا با بیان اینکه سیاست «صبر راهبردی» شکست خورده، می‌گوید همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی در قبال کره شمالی، روی میز است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها