با این روش ها باهوش تر می‌شوید

با این روش ها باهوش تر می‌شوید
شنبه 9 ارديبهشت 1396 - 09:54

باور به اینکه می توانید باهوش ترشوید شما را باهوش تر می کند، ما در اینجا به دنبال معرفی راههایی برای افزایش هوش شما هستیم و چند پیشنهاد ساده برای شما داریم.

العالم - گوناگون

انواع بازیهای ذهنی و فکری می تواند باعث تقویت هوش سیال ، بهبود عملکرد حافظه و افزایش قدرت تمرکزشود. اگر تنها برای مدتی این کار را تکرار کنید به زودی نتیجه آن را می بینید. سودوکو ، حل جدول ، حل معما از بهترین گزینه های بازی های تمرینی ذهن است.

هوش ثابت و غیر قابل تغییر نیست ! بنا به این باور هوش قابلیت تغییر و انعطاف دارد. این امر در مورد افرادی که تفکرات کلیشه ایی در مورد هوش خود دارند بیشتر صادق است.

آیا می شود با هوش تر شد ؟ آیا عده ایی از مردم یا قومییت ها و نژادها با هوش تر از دسته دیگر هستند؟

در رابطه با بهره هوشی تفکرات غالبی و کلیشه ایی زیادی وجود دارد ، خیلی از نزادها ، قومیت ها و کشورها بر این باورند که از بهره هوشی بالایی برخوردارند و از سایرین باهوش تر هستند به اعتقاد روانشناسان این موضوع استناد علمی ندارد و جز تفکرات غیر واقعی است.

متخصصین روانشناسی بر این باورند برای بهبود عملکرد مغز و تقویت بهره هوشی پیشنهادات بسیار راحتی وجود دارد که کمک به افزایش بهره هوشی میکند:

مطالعه کنید

دانشجوی زندگی باشید! انسان تک بعدی نیست و فقط به چند بعد سلامت ، ثروت و شادی خلاصه نمیشود. برای بالا بردن هوش کلامی باید در مورد مسایل گوناگون مطالعه کرد و دایره لغات را گسترش داد. مطالعه در مورد تاریخ ، روانشناسی ، علوم زیستی ، علوم طبیعی ، هنر ، زبان ، ریاضی و موسیقی کمک به گسترش تفکر می کند.

به تفکر خود شخصیت و عمق دهید و حداقل در هفته یک کتاب بخوانید.

ذهن خود را به چالش بکشید

انواع بازیهای ذهنی و فکری میتواند باعث تقویت هوش سیال ، بهبود عملکرد حافظه و افزایش قدرت تمرکز میشود. اگر تنها برای مدتی این کار را تکرار کنید به زودی نتیجه ان را می بینید. سودوکو ، حل جدول ، حل معما از بهترین گزینه های بازی های تمرینی ذهن است.

موسیقی یادبگیرید ، بنوازید و گوش دهید

یادگیری سازهای مختلف میتواند به هماهنگی بدنی شما کمک کند و هوش عملی شما را بالا ببرد. اینکار علاوه بر تقویت هوش عملی می تواند به هوش انتزاعی شما نیز کمک کند . هم چنین موسیقی در هر سبکی کمک به افزایش هوش شنیداری شما میکند.

اگر هنگام کار وفعالیت روزانه خود به موسیقی گوش دهید کمک بسیار زیادی به تقویت تمرکز شما و هوش شنیداری تان میکند.

یادداشت کنید

هر چقدر میتوانید یاداشت کنید ! برای شروع می توانید با یاددتشت روزانه خاطرات خود شروع کنید . می توانید هر مطلب ساده ایی را به جای ذخیره در تلفن همراه در دفتر یادداشت بنویسید.

سعی کنید با دست مخالف یادداشت کنید و نیمکره غالب مغز را به چالش بکشید و از نیمکره مخالف مغز نیز بیشتر کمک بگیرید.

تعاملات اجتماعی و میانفردی خود را بیشتر کنید

ارتباطات اجتماعی و تعامل میانفردی بیشترین کمک را به افزایش هوش اجتماعی شما میکند ، و در عین حال باعث پرورش هوش کلامی و شنیداری هم میشود.

تعاملات اجتماعی می تواند منجر به احساس تعلق ، همدلی و شادی شود .

* کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

وب‌سایت سلامت نیوز

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها