تکذیب فیلترینگ پخش زنده اینستاگرام

تکذیب فیلترینگ پخش زنده اینستاگرام
شنبه 9 ارديبهشت 1396 - 11:00

با وجود اینکه در روزهای اخیر صحبت هایی مبنی بر فیلتر شدن قابلیت پخش زنده اینستاگرام بر سر زبان ها بود، اما وزارت ارتباطات اعلام کرده که این قابلیت فیلتر نیست.

العالم - ایران
با گرم شدن فضای انتخابات در کشور،‌ استفاده از فناوری‌های روز و فضای مجازی برای ارتباط با مخاطبان در دستور کار اغلب کاندیداهای ریاست جمهوری قرار گرفته است.
دربرگیری و سرعت انتقال داده در این فضا آنقدر زیاد است که هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی نمی توانند از آن چشم پوشی کنند.
تکذیب فیلترینگ اینستاگرام
استفاده از شبکه های مجازی در این بین از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از همین رو صفحه ها و کانال های متعددی برای تبلیغات ایجاد شده است.
از جدیدترین مواردی که برای تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته،‌ قابلیت پخش زنده اینستاگرام است. این قابلیت که چند ماهی است مهمان گوشی های هوشمند شده،‌ در هفته‌های اخیر کارکردی جدید پیدا کرده است.
فعالان سیاسی از این قابلیت برای تبلیغ نامزد مورد نظر خود استفاده کرده اند. پرسش و پاسخ زنده تا پخش مناظره ها و سفرهای استانی از جمله این موارد است.
با این حال،‌ در چند روز اخیر برخی کاربران برای استفاده از این قابلیت با مشکل مواجه شدند و همین کافی بود تا زمزمه های فیلتر شدن آن بر سر زبان ها بیافتد.
اما رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به این موارد پایان داد و هرگونه شایعه در مورد فیلتر برنامه پخش زنده (لایو) شبکه اجتماعی اینستاگرام را تکذیب کرد.
محمدرضا فرنقی زاد، فیلتر قابلیت لایو اپلیکیشن اینستاگرام را شایعه دانست و افزود: هیچ مرجع فانونی اعم از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یا کمیته تعیین مطادیق مجرمانه این برنامه را فیلتر نکرده اند و اگر اختلالی در اجرای آن وجود دارد مربوط به سرورهای این شبکه اجتماعی است و از داخل کشور تصمیمی برای فیلتر آن انجام نشده است. 

خبرگزاری آنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها