محکومیت مصر به پرداخت غرامت به رژیم صهیونیستی

محکومیت مصر به پرداخت غرامت به رژیم صهیونیستی
شنبه 9 ارديبهشت 1396 - 15:22

دادگاهی در سوئیس با تجدید نظر در حکم دادگاه دیگری که مصر را ملزم به پرداخت غرامت به رژیم صهیونیستی کرده بود مخالفت کرد.

العالم-مصر
 به گزارش شبکه خبری الجزیره، شرکت انرژی مصر از دادگاهی در سوئیس درخواست کرده بود که در مورد پرداخت غرامت به رژیم صهیونیستی تجدید نظر کند.
این درخواست به دلیل حکمی که از سوی دادگاهی در خصوص توقف ارسال گاز به این رژیم صادر شده بود، مطرح شده است.
شرکت برق رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر ادعا کرد: دادگاه سوئیس با این درخواست مخالفت و مصر را ملزم به پرداخت غرامت به اسراییل (رژیم صهیونیستی) کرده است.
شرکت برق رژیم صهیونیستی در بیانیه ای در همین ارتباط تاکید کرد، در این حکم آمده که شرکت گاز طبیعی و موسسه عمومی نفت مصر از نظر قانونی مسئول اجرا نکردن تعهدات گازی برای نیروگاه برق اسراییل (رژیم صهیونیستی) است.
مصر در سال 2012 قرارداد 20 ساله ای را برای فروش گاز به رژیم صهیونیستی به امضا رساند، اما به دلیل حملات مسلحانه و منفجر کردن لوله های گازی در منطقه سینا روند ارسال گاز به سرزمین های اشغالی از مصر مختل شد و این رژیم علیه مصر برای انجام ندادن تعهداتش به دادگاه شکایت کرد.
در سال 2015 دادگاهی علیه مصر حکمی صادر کرد که بر اساس آن قاهره باید نزدیک به دو میلیارد دلار غرامت به دلیل توقف فروش گاز به تل آویو می پرداخت، چرا که این رژیم مجبور شده برای راه انداختن توربین های برق از سوخت گازوئیل و دیزل که قیمت بیشتری دارند، استفاده کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها