وضعیت ناگوار بحرین از نظر آزادی مطبوعات

وضعیت ناگوار بحرین از نظر آزادی مطبوعات
شنبه 9 ارديبهشت 1396 - 16:57

موسسه "فریدوم هاوس" اعلام کرد که بحرین جزو بدترین کشورها در زمینه آزادی مطبوعات است.

العالم - بحرین

به گزارش المنار، موسسه "فریدم هاوس" (خانه آزادی) اعلام کرد که بحرین جزو بدترین کشورها در زمینه آزادی مطبوعات است و در میان کشورهای سرکوب‌گر خاورمیانه جایگاه بالایی دارد.

این موسسه در گزارش سالانه خود اعلام کرد، از زمانی که جنبش اعتراضات دموکراتیک مردمی در بحرین با خشونت در سال ۲۰۱۱ سرکوب شد، نظام پادشاهی به صورت ساختاری، بخش وسیعی از حقوق سیاسی و آزادی‌های مدنی را ملغی اعلام کرد و گروه‌های مخالفان سیاسی را منحل نمود و همچنان سرکوب شدیدی را علیه مردم خود اعمال می‌کند.

این موسسه تاکید کرد: روزنامه نگاران و نهادهای رسانه‌ای در بحرین از فشارها و تهدیدها به ویژه در زمینه پوشش دادن اخبار مسئولان دولتی رنج برده‌اند.

موسسه فریدوم هاوس به انحلال جمیعت الوفاق، بزرگ‌ترین جمعیت‌ سیاسی در بحرین و بازداشت نبیل رجب و غاده جشمیر، دو فعال سیاسی و سلب تابعیت عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و مجازات اعتصاب کنندگان در مقابل منزل ایشان اشاره کرد.

موسسه فریدوم هاوس به اصول توجیهی سفت و سخت منتشر شده توسط وزیر اطلاع رسانی بحرین در ژوئن گذشته درخصوص استفاده روزنامه ‌ها از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی برای انتشار مطالب اشاره و اعلام کرد که این امر آزادی فعالیت مطبوعات را محدود می‌کند.

 

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها