لوپن: اروپا در انتخابات فرانسه دخالت می کند

لوپن: اروپا در انتخابات فرانسه دخالت می کند
شنبه 9 ارديبهشت 1396 - 22:37

حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه روز شنبه کمیسیون اروپا را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم کرد.

العالم – اروپا

به گزارش خبرگزاری ‏رویترز از پاریس، حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه و گروه پارلمانی بلو مارین (‎ Rassemblement bleu marine) در پارلمان اروپا با انتشار بیانیه ای، کمیسیون اروپا را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه متهم کرد.

در این بیانیه آمده است: بازوی اجرایی اتحادیه اروپا به طور آشکار از ‏‏امانوئل ماکرون، ‏نامزد جنبش در حال ‏حرکت در این دور از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حمایت می کند. در حالی که باید این نهاد اروپایی اصل بی طرفی در انتخابات را رعایت کند.

حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه در ادامه این بیانیه آورده است:‏ تاکنون سابقه نداشته که کمیسیون اروپا به نفع نامزدی در هیچ کدام از انتخابات کشورهای عضو اتحادیه اروپا دخالت کند و مورد فرانسه و حمایت این نهاد از ماکرون، نخستین مورد از این گونه دخالت هاست.‏

این مسئله از آنجا مطرح شده است که ژان-کلود یونکر،رئیس کمیسیون اروپا،  به طور شخصی از ماکرون حمایت کرده است و پیروزی او در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تبریک گفته است. یونکر همچنین ابراز امیدواری کرده است که ماکرون در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با آرای بسیار بالایی پیروز شود.

‏مارین لوپن، نامزد ‏راستگرایان تندرو ‏فرانسه در انتخابات ‏ریاست جمهوری امسال ‏این کشور، در این باره گفت:‏ همین که کمیسیون اروپا و ژان-کلود یونکر، رئیس آن آشکارا از ماکرون حمایت می کند نشان می دهد ماکرون نامزد کمیسیون اروپا و اقلیت خودی صاحب پول و نفوذ (الیگارشی) است.‏

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها