زندگی‌نامه مدیرعامل جم تی‌وی؛

"سعید کریمیان" که بود؟

يکشنبه 10 ارديبهشت 1396 - 01:19

مدیر گروه تلویزیونی GEM در ساعات پایانی شنبه شب در استانبول ترکیه با شلیک 27 گلوله ترور شد.

العالم - ایران

سعید کریمیان متولد 1348 در شهر مرزی قائن به دنیا آمد. وی تحصیلاتش را تا دیپلم در همان شهر گذارند تا اینکه جنگ ایران و عراق شروع شد... در سال 1375 با حمایت ها و پشتیبانی عموی درباری خود به سوئیس منتقل شد و در آن جا پناهنده گردید و در رشته معماری دانشگاه بازل این کشور در مقطع کارشناسی به تحصیل خود ادامه داد.

سعید کریمیان حدود دو سال در دانشگاه بازل مشغول به تحصیل بود اما از آن جایی که با ازدواج مجدد مادرش مخالف بود با بی مهری عموی خود مواجه گردید و از طرفی نتوانست هزینه های سنگین زندگی و شهریه دانشگاه را تأمین کند؛ سرانجام مجبور به ترک تحصیل شد و در سال 1377 سراغ  برادرش هادی کریمیان که در لس آنجلس زندگی می کرد، رفت.

هادی کریمیان که در رادیو صدای ایران (اولین رادیوی 24 ساعته فارسی زبان که به منظور مبارزه با نظام جمهوری اسلامی در آمریکا تأسیس شد) فعالیت داشت،  به برادرش پیشنهاد کار داد. سابقه سیاسی خانواده کریمیان برای مسئولین رادیو صدای ایران ایده آل بود و به همین دلیل مطالب و مقالات سعید کریمیان مورد توجه گردانندگان این رادیو قرار گرفت.

بعد از یکسال و 9 ماه فعالیت در رادیو صدای ایران و بهبود وضعیت اقتصادی سعید کریمیان، وی با "رویا رضایی" ازدواج نمود. فعالیت در رادیو صدای ایران تا زمانی که تلویزیون های لس آنجلسی گسترش پیدا نکرده بود برای هادی و سعید کریمیان شغلی مناسب بود ولی رفته رفته با تأسیس و گسترش قارچ گونه تلویزیون های لس آنجلسی پارسی زبان بازار رادیوهای پارسی زبان خصوصا رادیو صدای ایران تحت تأثیر قرار گرفت. 

در سال 84 سعید کریمیان که دیگر یک بیزینس من به حساب می آمد در یکی از سفرهایش با غلامرضا فراهانی آشنا شد. فراهانی چند ماهی با سعید کریمیان همکاری کرد و در این مدت با وی بیشتر آشنا گردید.

غلامرضا فراهانی که از سابقه سیاسی و رسانه ای سعید کریمیان با خبر شد با بودجه هنگفتی که از طریق اختلاس در ایران به دست آورده و آن را به بانک های دبی انتقال داده بود و البته با سرمایه گذاری های سعید و هادی کریمیان در سال 1385و در لندن شبکه ای را به نام (GEM TV) تأسیس کردند.

این شبکه در ابتدای تاسیس در سال 1385  فقط به موسیقی می پرداخت. اما از سال 1388 شبکه توسعه پیدا کرده و شبکه به دو قسمت جم موزیک و جم کلاسیک تغییر شکل پیدا کرد. شبکه جم موزیک به موزیک ویدئوهای خارجی می پردازد و شبکه جم کلاسیک به سریال ها و فیلم های مختلف که بیشتر آنها از کشور ترکیه است می پردازد.

مدیریت شبکه های جم موزیک و جم کلاسیک را سعید کریمیان به عهده داشت اما با توسعه پیدا کردن این شبکه مدیریت شبکه های تازه تاسیس به افراد دیگری که همگی از خانواده کریمیان بودند داده شد. شبکه های گروه جم با برنامه های سرگرم‌ کننده فارسی از شهر لندن در انگلستان پخش می‌شود. این شبکه یکی از شبکه‌های تلویزیونی «گروه موسیقی و سرگرمی عمومی» General Entertainment and Music Group است.

برنامه‌های تلویزیون جم همراه با دوبله فارسی پخش می‌شوند. جم دفاتری در شهرهای دبی، لندن، استانبول، آنتالیا، کوالالامپور، لس‌آنجلس، اربیل عراق و... دارد. این مجموعه دارای ده ها شبکه تحت عناوین جم کارتون، جم کردی، جم usa، جم اسپورت (10 شبکه) و... برای مخاطبین مختلف می باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها