پاپ در مصر: اديان براي مقابله با انديشه های افراطی با هم گفتگو کنند

يکشنبه 10 ارديبهشت 1396 - 11:31

پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در دیدار از مصر ضمن دیدار با شیخ الازهر و رئیس جمهور این کشور، بر ضرورت ادامه گفتگو بین ادیان برای مقابله با اندیشه های افراطی تأکید کرد.

العالم - مصر
خبرنگار العالم در گزارشی از پایان سفر دو روزه پاپ فرانسیس به مصر، اعلام کرد این سفر نشانگر وظیفه شخصیت های دینی و رهبران ادیان مختلف در زمینه مبارزه با تروریسم و تندروی بوده است.
اسلام ابوالمجد خبرنگار العالم در گزارش خود تصریح کرد سه هفته پس از انفجار در دو کلیسا در مصر و کشته و زخمی شدن دهها نفر؛ پاپ فرانسیس سفرش را به قاهره آغاز کرد. وی در این سفر که در شرایط دشوار امنیتی در مصر برگزار شد با شعار "درهای صلح در مصر امن" در تجمع هزاران مسیحی کاتولیک مصری (قبطی) حضور یافت.
صفوت عمران رئیس بخش سیاسی روزنامه الجمهوریه مصر درباره این سفر می گوید: این سفر، این پیام آرامش بخش را برای مسلمانان و مسیحیان مصر به دنبال داشت که جهان خارج، شما را در مقابله با تروریسم و تندروی تنها نخواهد گذاشت. پیام دیگر این سفر این بود که رهبران و شخصیت های دینی جهان در مبحث ضرورت کنار گذاشتن خشونت و همچنین در تلاش برای تشریح درست ادیان آسمانی، دیدگاه شفافی دارند.
سفر پاپ فرانسیس شامل برنامه های متعددی بود که از جمله مهم ترین آنها می توان به دیدار با عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر اشاره کرد. در این دیدار، دو طرف بر اهمیت همزیستی و گشوده شدن افق های گفتگو میان ادیان، با هدف ایفای نقش در رویارویی با اندیشه های تندروانه تأکید کردند. پاپ در دیدارش با دکتر احمد الطیب شیخ الازهر پیام اصلی سفرش مبنی بر اهمیت همزیستی مسالمت آمیز در جهان را به نمایش گذاشت. این دیدار روابط مناسب میان واتیکان و الازهر را آشکار ساخت.
این دیدار تصویری از وظیفه شخصیت های دینی در رویارویی با تروریسم به عنوان خطری برای همگان، بوده است.
216
 

پربیننده ترین خبرها