برخی افراد در تبلیغات انتخاباتی از خط قرمزهای نظام عبور می کنند

برخی افراد در تبلیغات انتخاباتی از خط قرمزهای نظام عبور می کنند
يکشنبه 10 ارديبهشت 1396 - 17:11

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در آستانه انتخابات و زمان تبلیغات انتخاباتی متاسفانه برخی افراد برای ایجاد فضای دو قطبی و جلب آرای مردم از خط قرمزهای نظام و مردم عبور می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در یکصد و یازدهمین نشست خبری خود افزود: اینکه برخی از نامزدهای انتخاباتی از خط قرمز نظام و مردم عبور می کنند ، نه به نفع خودشان است و نه به نفع کشور.


وی ادامه داد البته ممکن است با بیان برخی مسائل رای بیشتری داشته باشند اما توصیه می شود که همه نامزدها ،‌طرفداران و ستادهای آنها قانون را رعایت کنند.


معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد : از همه آنها می خواهیم با التزام کامل به قانون و در چارچوب اخلاق و صداقت مسائل را با مبانی مستحکم و آمارهای درست و قابل اتکا بیان کنند، مردم آشنا و بصیر هستند و خودشان انتخاب می کنند.
وی ادامه داد : از آنجا که تبلیغات انتخاباتی شروع شده است امیدواریم یک انتخابات پرشور با مشارکت بسیار بالای مردم در روز 29 اردیبهشت داشته باشیم اما انتظار داریم برخی افراد برای رای جمع کردن علیه برخی از دستگاه ها ،‌قوا و نهادها با حرف های بی منطق و خلاف واقع و بر اساس آمار غیر اتکا مسائل را مطرح نکنند چون هم برای خودشان و مردم پرونده می شود و هم برای قوه قضاییه ایجاد زحمت می کند.

** حقوق های نامتعارف


سخنگوی دستگاه قضا در ادامه ضمن انتقاد از برخی رسانه ها و سایت های خبری به خاطر تحریف سخنانش در روز چهارشنبه گذشته در مشهد با دانشجویان گفت: برخی سخنان من در این نشست تحریف شده بود که امیدواریم قصدی برای تحریف نداشته باشند چون آنچه را که خودشان دوست داشتند منتسب به بنده کردند.


وی با بیان اینکه مطالبی که بنده درباره حقوق های نجومی بیان کردم تحریف شده بود، گفت: من این گونه اعلام کردم که برخی از دستگاه ها مانند بانک ها، شرکت های بیمه ای و شرکت های وابسته به دولت از گذشته پاداش ها و وام هایی با بهره کم می پرداختند و در موارد نادری هم حقوق های نسبتا بالایی می گرفتند اما در دو سه سال اخیر بویژه سال های 93 تا 95 این حقوق ها رشد فوق العاده ای داشت.
محسنی اژه ای تاکید کرد: به یکباره حقوق های نجومی واقعا سرسام آور بود و حتی یک مورد تا جایی که بنده تحقیق کردم در دولت نهم و دهم و قبل از آن در هیچ وزارتخانه ای نداشتیم که یک مدیر 100 تا 150 میلیون تومان متوسط دریافت حقوق ماهانه اش باشد.
او ادامه داد: تمامی این حقوق های نجومی مربوط به سال های اخیر و با مبالغ گزاف بود و حتی من عرض کردم در یکی از وزارتخانه ها در سال 94 حقوق برخی از مدیرانش بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور بین 150 تا 200 میلیون تومان بود اما برخی سایت ها آن را اعلام کردند که مربوط به دولت قبل است.


وی خاطرنشان کرد این وزارتخانه نسبت به گزارش سازمان بازرسی انتقاد و اعلام کرد این دریافتی ها به عنوان حقوق نیست که قوه قضاییه آن را پذیرفت اما توضیح خواست که این پرداختی ها بابت چه چیزی بوده است.


محسنی اژای ادامه داد: مسئولان این وزارتخانه اعلام کردند که برخی از مدیران این دستگاه علاوه بر مدیریت، ‌فعالیت های دیگری دارند و برخی از این مبالغ نیز خارج از کار اداری و مدیریتی در این دستگاه است و حتی اعلام کردند برخی از این مدیران بین چهار تا 10 نفر زیر مجموعه دارند و پاداش و اضافه کار این نیروها در فیش این مدیران می آید و بین آنها تقسیم می شود اما ما اعلام کردیم که اینها باید تفکیک شود.


وی با بیان اینکه همچنین این وزارتخانه اعلام کرد که برخی از مدیران معوقه داشتند و معوقات آنها در فیش های حقوقی آنها اعمال شده است، گفت این پرونده هنوز در حال بررسی است.


معاون اول قوه قضاییه همچنین در مورد تحریف سخنانش در این نشست درباره صندوق توسعه ملی گفت: حقوق های بسیار سنگینی که در این صندوق بود که متوسط حقوق رییس هیات مدیره آن 57 میلیون تومان در ماه بود، مختص به سال های اخیر بوده و نه سال های گذشته، البته این حقوق غیر از وام ها و پاداش های دریافتی بوده است.
وی تاکید کرد در زمانی که من دادستان و عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی بودم، مصوبه ای گرفته شد که یکی از بندهای آن این بود که اختیارات هیات امنا را به هیات عامل تفویض کنند که ما مخالفت کردیم اما چون اکثریت اعضا با دولت بودند، این مصوبه تصویب شد.
او ادامه داد: در دولت گذشته این اتفاق افتاد اما در این دولت هیات عامل جدید برای خودش مصوب کرد که بخشی را برای مثال برای مسائلی نظیر ورزش و اوقات فراغت فرزندانشان در نظر بگیرند.

*قوه قضاییه بدون تبعیض به پرونده ها رسیدگی می کند


سخنگوی قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا با تنگناهایی مواجه است اما تمام تلاش ما بر این بوده است که نسبت به هر پرونده ای که گشوده می شود، طبق قانون عمل کند و فرقی نمی کند که این پرونده مربوط به چه کسی یا چه جناحی باشد.
وی اظهارکرد: مردم شاهد هستند که کسانی که مورد اتهام قرار گرفته اند، در هر جایگاه یا هر جناح یا جریانی باشند، قوه قضاییه کار خودش را انجام می دهد.


محسنی اژه ای افزود: هر چند برخی افراد زرنگ هستند یا توان مالی دارند و یک یا چهار وکیل می گیرند البته ممکن است نحوه تحقیق و جمع آوری ادله یکی سخت و یکی آسان باشد اما قوه قضاییه کار خودش را انجام می دهد و رسیدگی به پرونده ها بستگی به صاحب قدرت و ثروت ندارد.


او اضافه کرد: البته کسانی که فکر می کنند رسیدگی پرونده شان بر اساس میل و خواسته آنها نیست، علیه قوه قضاییه شروع به حرف زدن می کنند، بهره برداری سیاسی و جناحی ربطی به قوه قضاییه ندارد چون دستگاه قضا بدون تبعیض پرونده ها را رسیدگی می کند.

منبع : ایرنا

پربیننده ترین خبرها