افزایش حضور تروریست‌های چینی در جنگ سوریه

افزایش حضور تروریست‌های چینی در جنگ سوریه
يکشنبه 10 ارديبهشت 1396 - 18:18

خبرگزاری آمریکایی از افزایش حضور اویغورهای چین در جنگ سوریه و در صف تروریستها خبر داد.

العالم - سوریه

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به حضور شهروندان منطقه اویغور چین در سوریه و نبرد علیه «بشار اسد» رییس جمهور سوریه اشاره کرد و نوشت: این چینی‌ها که بسیاری شان به زبان عربی نیز تکلم نمی‌کنند در ناحیه شمال سوریه علیه نیروهای دولتی به نبرد مشغولند.

بر اساس این گزارش، هزاران شبه نظامی چینی از زمان آغاز نبردهای داخلی در سوریه که مارس 2011 شروع شد، علیه ارتش سوریه و متحدانش در حال نبرد هستند.

برخی از آن‌ها به شاخه جبهه النصره از شاخه‌های القاعده در سوریه پیوسته، برخی با داعش بعیت کرده و گروه کوچکتری نیز به دیگر شاخه‌ها چون گروه به شدت تندروی «احرار الشام» پیوسته‌اند.

آسوشیتدپرس با اشاره به این که این گروه از چینی‌های مسلمان اهل منطقه اویغور این کشورند، نوشت: هدف این افراد از میان برداشتن حکومت بشار اسد و جایگزین شدن آن با حکومتی سفت و سخت اسلامی است.

این در حالی است که چین از حامیان بین المللی دولت سوریه است و همگان با روسیه با استفاده از حق رای وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد در چند نوبت مانع اعمال تحریم‌ها علیه سوریه شده‌اند.

برخی اعمال فشار دولت چین را دلیل ترک منطقه از سوی مسلمانان اویغوری اعلام کرده‌اند.

«لی وی» کارشناس امور تروریسم موسسه مطالعاتی روابط بین‌الملل چین در این زمینه با نگرانی نسبت به بازگشت پیکار جویان چینی به کشور گفت: «این افراد نه تنها همگام با تروریسم بین‌المللی در سوریه می‌جنگند، بلکه بازگشت آن‌ها امنیت ملی چین را با خطر مواجه می‌کند.»

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها