رئیسی: سالیانه یک میلیون شغل ایجاد خواهیم کرد

رئیسی: سالیانه یک میلیون شغل ایجاد خواهیم کرد
يکشنبه 10 ارديبهشت 1396 - 22:54

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حتما با برنامه های دولت آینده می توانیم اشتغالزایی سالیانه یک ملیون شغل داشته باشیم.

العالم ـ ایران

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه و در برنامه تلویزیونی با دوربین شبکه یک سیما پخش می شد، با بیان این مطلب افزود: درباره مدیریت اجرایی در کشور به نظر می رسد که مشکلاتی وجود دارد که به این مشکلات شاید بتوان در سه محور اشاره کرد؛ اولین محور نحوه نگاه به مردم و توانایی های مردم است.
وی ادامه داد: به نظر می رسد توانایی های مردم و آنچه مردم می توانند در زمینه مشکلات معیشتی گره گشایی کنند، باید متحول شود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری دومین محور را نگاه به سرمایه های کشور دانست و توضیح داد: کشور ایران ثروتمند است و علاوه بر منابع و ثروت فراوان، دارای نیروی انسانی عظیمی نیز است که می تواند منشا تحول باشد.
حجت الاسلام رئیسی محور سوم مد نظر خود را تغییر نگاه به توانایی های خارج از مرزها عنوان کرد و گفت: این نگاه که برخی از مدیران دارند که می توان گره مشکلات کشور توسط خارجی ها باز شود و منتظر سرمایه خارجی و اراده از بیرون از مرزها برای گره گشایی هستند، باید تغییر کرد و این آسیب باید در نوع نگاه مدیریتی کشور متحول شود.
وی خاطرنشان کرد که می توان با به صحنه آوردن مردم مانند دوران دفاع مقدس، فناوری نانو، هوا-فضا و... اقتدار و عزت را بدست آورد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری منظور خود از سرمایه را تنها بودجه ندانست و اظهار داشت: باید در کشور ثروت آفرینی و کارآفرینی شود؛ حتما باید در مدیریت اجرایی کشور و در حوزه های مختلف تحول به وجود بیاید.
حجت الاسلام رئیسی با طرح این سوال که آیا مشکل بیکاری فقط منابع است؟ گفت: علت بیکاری این است که بسیاری از کارگاه های تولیدی کشور امروز تعطیل شده یا با نصف ظرفیت فعالیت می کنند؛ امروز بحث بر سر این نیست که فردی کار دارد یا ندارد بلکه بر سر این است که فرد دارای شغل در حال از دست دادن شغل خود است.
وی یکی از دلایل بیکاری را قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: آیا نمی توان حجم قاچاق کالا را کاهش داد؟ تعدادی از جوانان ما با بررسی دو بندرگاه کشور و با برنامه ریزی توانستند قاچاق کالا را در ورودی این دو بندر به حداقل برسانند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار می شود. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها