ترامپ و رسانه‌ها پس از 100 روز؛ بمباران متقابل بی‌وقفه

ترامپ و رسانه‌ها پس از 100 روز؛ بمباران متقابل بی‌وقفه
دوشنبه 11 ارديبهشت 1396 - 00:27

صد روز از روی کارآمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می گذرد ولی رابطۀ ترامپ با خبرنگاران در این مدت هیچگاه خوب نبوده است. مراسم صدمین روز روی کارآمدن ترامپ عمق این رابطۀ تیره را بیش از پیش نشان داد.

العالم آمریکا

ترامپ در مراسم صدمین روز ریاست جمهوری خود که در شهر هریسبورگ ایالت پنسیلوانیا برگزار شد، بار دیگر دهان به انتقاد از رسانه ها باز کرد و اصحاب رسانه را به " بی لیاقتی و عدم رعایت امانت " متهم کرد و گفت: رسانه ها دستاوردهای دولت من را آنگونه که شایسته است، منعکس نمی کنند.
ترامپ در جمع طرفدارانش گفت: دولتم وعده هایی را که به ملت بزرگ کشورم داده ام، هر روز اجرا می کند. ما وعده ها را یکی پس از دیگری اجرا می کنیم و مردم از این امر خشنود هستند.
مراسم صد روزگی ریاست جمهوری ترامپ با مراسم سالانۀ خبرنگاران کاخ سفید در واشنگتن همزمان شده بود ولی ترامپ در مراسم خبرنگاران کاخ سفید مشارکت نکرد زیرا می گوید که خبرنگاران در رفتار خود " ادب " را رعایت نمی کنند.
رئیس جمهوری آمریکا به انتقادهای خود از رسانه ها ادامه داد و گفت : اگر مأموریت و وظیفۀ رسانه ها رعایت صداقت و انعکاس حقایق باشد، باید به رسانه ها مدال " بسیار بسیار بی لیاقت " را داد!
ترامپ درباره عملکرد روزنامه نیویورک تایمز گفت: این روزنامه روز به روز پَسروی می کند و و سرانجام به یک مجلۀ طنز تبدیل خواهد شد.  
ترامپ از زمان اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اتهامات زیادی به رسانه ها زده و گاه از مصاحبه با اصحاب رسانه امتناع کرده است. او گاهی نیز جواب برخی از اصحاب رسانه را نداده است.
ترامپ اولین رئیس جمهور از سال 1981 است که در مراسم سالانۀ خبرنگاران کاخ سفید حضور نمی یابد.

214

پربیننده ترین خبرها