فاجعه در راه است، رای دهید

فاجعه در راه است، رای دهید
دوشنبه 11 ارديبهشت 1396 - 07:21

ده‌ها نهاد غیردولتی فرانسه مردم این کشور را به مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری که یکشنبه آینده برگزار می‌شود، فراخواندند.

العالم ـ اروپا

به گزارش بی‌بی‌سی، بیش از ۶۰ نهادغیردولتی فرانسه مردم این کشور را به مشارکت گسترده در دور نهایی انتخابات که قرار است یکشنبه آینده برگزار شود فراخواندند.

در اطلاعیه مشترک این انجمن‌ها که روز گذشته در روزنامه‌های فرانسوی منعکس شده به رای‌دهندگان هشدار داده شده «متاسفانه آنچه از آن بیم داشتیم، در حال وقوع است».

انجمن‌های غیردولتی سرشناسی چون «اس.او.اس. ریسیزم» و «لیگ حقوق‌بشر فرانسه» از امضاء‌کنندگان این بیانیه‌اند.

در کمتر از یک هفته دیگر رای‌دهندگان فرانسوی یک بار دیگر باید برای انداختن رای خود به پای صندوق بروند و از میان «مارین لوپن» نامزد حزب «نشنال فرانت» که تمایلات ملی‌گرایانه و ضدمهاجرتی دارد و «امانوئل مکرون» نامزد میانه‌رو و حامی اتحادیه اروپا، یکی را جایگزین «فرانسو اولاند» کنند.

در بیانیه انجمن‌های غیردولتی فرانسه بدون اشاره به نام نامزدی از مردم خواسته شده برای حمایت از ارزش‌های جهانی و نه گفتن به آنان که طرد دیگران را تبلیغ می کنند، بسیج شوند.

به گزارش ایلنا، دور نخست انتخابات فرانسه روز یکشنبه هفته گذشته (۲۳ آوریل) برگزار شد و هیچ‌کدام از نامزدها نتوانستند در دور نخست اکثریت آرا را کسب کنند.

از میان یازده نامزد ریاست‌جمهوری، مارین لوپن و امانوئل مکرون به دور دوم که یکشنبه آینده (۷ مه) برگزار خواهد شد راه یافتند.

دیوید راشلین، مدیر کمپین انتخاباتی مارین لوپن اعلام کرده که در صورتی پیروزی این کاندیدای جناح راست افراطی فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری، رفراندوم فرگزیت (خروج فرانسه از اتحادیه اروپا) در نیمه اول سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شود. پیش از این با برگزاری رفراندوم برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) مردم انگلیس به خروج ازاتحادیه اروپا رای داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها