اعلام همبستگی علما در لندن با شیخ عیسی قاسم

اعلام همبستگی علما در لندن با شیخ عیسی قاسم
دوشنبه 11 ارديبهشت 1396 - 13:19

ده ها تن از فعالان سیاسی و طرفدار حقوق بشر در انگلیس عصر روز یکشنبه در حمایت از حاج شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و در اعتراض به سیاست های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه، در لندن تجمع کردند.

العالم - بحرین

خبرنگار شبکه العالم در لندن گزارش داد: شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی، توقف محاکمه رهبران دینی از جمله آیت الله شیخ عیسی قاسم را خواستار شدند و چنین تحرکاتی را موجب تشدید تنش بیشتر در بحرین برشمردند.
این تظاهرات که با حضور جمعی از علمای دینی در انگلیس، نمایندگان سازمان های حقوق بشری، اعضای جامعه مسلمانان و فعالان حقوقی انگلیس برگزارشد، سخنرانان از نقش شیخ عیسی قاسم به عنوان دانشمندی والامقام در خدمت به دین، کشور و مردم بحرین تجلیل کردند.

معترضان همچنین با ابراز انزجار از سیاست های حکومت انگلیس درخصوص تقویت بیشتر روابط با رژیم آل خلیفه براساس منافع استراتژیک، اقتصادی و سیاسی، توقف حمایت از رژیم بحرین را از سوی حکومت ترزا می، نخست وزیر انگلیس خواستارشدند. شرکت کنندگان چنین حمایتی را از آل خلیفه مغایر با ادعاهای انگلیس در دفاع از ارزش های حقوق بشر عنوان کردند.
فعالان حقوق بشری حاضردر این تجمع، توقف فروش تسلیحات از سوی انگلیس به رژیم بحرین را خواستار شدند چراکه این سلاح ها به منظور نقض حقوق بشری سرکوب مردم بحرین مورد استفاده قرار می گیرند.
بر اساس گزارش های منتشر شده، دادگاه بحرین در اسفند ماه سال گذشته، جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم را به 17 اردیبهشت (7 می) موکول کرد.
وزارت کشور بحرین خرداد سال گذشته با ادعای این‌ که این روحانی برجسته شیعی از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت فرقه ‌ای» سوء استفاده کرده است، از لغو تابعیت وی خبر داد که این موضوع با واکنش های شدید مردم بحرین و نیز شخصیت های مذهبی و سیاسی داخلی و خارجی مواجه شد.
بحرین از بهمن سال 1389 صحنۀ برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند. این اعتراضها با وجود اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه، همچنان ادامه دارد. 
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها