پیونگ یانگ: آزمایش‌های هسته‌ای خود را ادامه می‌دهیم

پیونگ یانگ: آزمایش‌های هسته‌ای خود را ادامه می‌دهیم
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 00:24

کره‌ شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که در پاسخ به اقدام هغای خصمانه آمریکا آزمایش‌های هسته‌ای خود را ادامه می‌دهد و تجهیزات هسته‌ای‌اش را تا جایی که ممکن است به طور پیاپی و با موفقیت تقویت خواهد کرد.

العالم-آسیا

به گزارش  رویترز، دونالد ترامپ اخیراً گفته بود که یک درگیری شدید با کره‌ شمالی به دلیل برنامه هسته‌ای این کشور محتمل است؛ چین نیز هفته پیش اعلام کرده بود که شرایط شبه جزیره کره ممکن است از کنترل خارج شود.

پیش‌تر آمریکا در یک قدرت‌نمایی نظامی ناو هواپیمابر کارل وینسون را برای انجام رزمایش نظامی با نیروهای کره جنوبی به آب‌های شبه جزیره کره ارسال کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کره‌ شمالی در بیانیه اعلام کرد: اکنون که آمریکا به دنبال افزایش تحریم‌ها و فشار بر پیونگ یانگ است ما نیز با حداکثر سرعت اقدامات لازم برای تقویت بازدارندگی هسته‌ای خود را انجام خواهیم داد.

به گفته او اقدامات کره‌ شمالی در راستای تقویت تسلیحات خود به بالاترین سطح به طور پیوسته و با موفقیت در هر زمان و هر مکانی که رهبر کره‌شمالی دستور بدهد انجام خواهد شد.

کره شمالی تاکنون و در پاسخ به تحریم‌های شورای امنیت و آمریکا پنج آزمایش هسته‌ای و چندین موشک بالستیک را آزمایش کرده است./ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها