سناتور ارشد:

رأی گیری سنا درباره تحریم‌های ایران تا پایان ماه

رأی گیری سنا درباره تحریم‌های ایران تا پایان ماه
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 12:57

سناتور ارشد حزب جمهوری‌خواه از رأی‌گیری در خصوص طرح تحریم‌های ایران در سنا در آینده نزدیک خبر داد.

العالم - آمریکا
وبسایت روزنامه واشینگتن پست در مطلبی نوشت: بنا بر اعلام یکی از مقامات ارشد سنا در حوزه سیاست خارجی، تصویب قانونی فرا‌حزبی به منظور اعمال تحریم بر ضد روسیه به دلیل مداخله ادعایی این کشور در اوکراین، سوریه و انتخابات سال 2016 آمریکا برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است.
"باب کورکر،" رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا روز دوشنبه اعلام کرد سنا پیش از کار بر روی این قانون، منتظر دریافت اطلاعات جدید می‌ماند. طرح کنگره قوانین کنونی تحریم بر ضد روسیه را که از سال 2014 به وسیله حکم اجرایی اِعمال می‌شوند سر و سامان خواهد داد و تنبیه‌هایی را بر ضد افرادی که از اقدامات هکری روسیه در فضای مجازی بر علیه زیرساخت‌های دولتی و خصوصی حمایت کنند، وضع خواهد کرد.
این طرح از حمایت اعضای ارشد و تندروی دموکرات و جمهوری‌خواه سنا برخوردار است؛ اما حمایت کورکر را از دست داده است. وی معتقد است باید پیش از رأی‌گیری در خصوص این طرح، مذاکرات جدیدی انجام شود. کورکر می‌خواهد پیش از رأیگیری، از نتیجه تحقیق و تفحص درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آگاه شود.
در ادامه این مطلب آمده است: هنوز مشخص نیست کمیته اطلاعاتی سنا چه زمانی تحقیق و تفحص خود را درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دخالت احتمالی در کمپین‌های انتخاباتی به پایان می‌رساند. دموکرات‌ها به تازگی از این کمیته به دلیل کندی در رسیدگی به این مسائل انتقاد کرده اند.
"بن کاردین،» دموکرات ارشد عضو این کمیته امیدوار بود طرح تحریم روسیه در کنار قانونی مصالحه‌جویانه در خصوص وضع تحریم‌هایی سختگیرانه‌تر بر ضد ایران به دلیل چند آزمایش اخیر موشک‌های بالستیک و آنچه فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام برده شده است، به رأی گذاشته شود. دولت ترامپ می‌خواهد سپاه پاسداران را «سازمانی تروریستی» بنامد. به گفته کورکر، طرح تحریم‌های ایران که خودش و کاردین پس از بیش از 8 ماه مجادله در اواخر ماه مارچ (اوایل اسفند سال گذشته) رونمایی کردند، ممکن است در همین ماه (تا اواسط خرداد) در سنا به رأی گذاشته شود.
قانون‌گذاران آمریکایی به دلیل احتمال تأثیرگذاری این طرح بر انتخابات ریاست جمهوری ایران، تعیین زمان رأی‌گیری برای آن را تا پس از برگزاری انتخابات ایران در 19 می (29 اردیبهشت) به تأخیر انداختند.
گرچه بررسی و تکمیل طرح تحریم روسیه به تعویق افتاده است، کورکر خاطرنشان کرد قصد دارد با کاردین برای پیشبرد بخشی از طرح‌های قانونی به منظور مقابله با برنامه‌های تبلیغاتی روسیه در آمریکا و خارج از این کشور همکاری کند.

پربیننده ترین خبرها