سفیر جدید ایران در دمشق استوارنامه خود را تقدیم بشار اسد کرد

سفیر جدید ایران در دمشق استوارنامه خود را تقدیم بشار اسد کرد
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 16:20

بشار اسد در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید ایران در دمشق با تأکید بر ادامه همکاری‌ها و رایزنی‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف از حمایت‌های همه جانبه ایران از سوریه قدردانی کرد.

العالم - ایران

جواد ترک‌آبادی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوریه صبح امروز (سه‌شنبه) با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

ترک‌آبادی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و همکاری‌های راهبردی دو کشور، بر عزم و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تعمیق همکاری‌های دوجانبه در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در دوره مأموریتش مناسبات دو کشور بر پایه منافع مشترک گسترش یابد.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران خواستار به کار‌گیری همه ظرفیت‌های موجود برای استحکام محور مقاومت، پیروزی در برابر توطئه مستکبران و شکست دشمنان سوریه هستند.

رئیس جمهور سوریه نیز در این ملاقات ضمن خوشامدگویی و آروزی موفقیت برای ترک‌آبادی در ماموریت جدیدش، بر ادامه همکاری‌ها و رایزنی‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

بشار اسد همچنین از حمایت‌های همه جانبه ایران از سوریه قدردانی کرد.

جواد ترک‌آبادی سفیر جدید ایران که به جای محمدرضا رئوف شیبانی سفیر سابق عهده‌دار این سمت شده، هفته گذشته وارد دمشق شد. وی پیش از این در دیدار با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

جواد ترک‌آبادی پیش از این رئیس اداره اول شمال و غرب آفریقا بوده است. سفیر ایران در سودان، بحرین، نیجریه و کاردار جمهوری اسلامی ایران در کویت از دیگر سمت‌های ترک‌آبادی در طی دوران فعالیتش در وزارت خارجه بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها