تسلیحات تازه آمریکا برای «سوریۀ دموکراتیک» در طبقه

تسلیحات تازه آمریکا برای «سوریۀ دموکراتیک» در طبقه
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 17:06

منابع محلی در شمال سوریه اعلام کردند کمک های تسلیحاتی جدیدی از سوی آمریکا به نیروهای کرد در نزدیکی شهر طبقه و فرودگاه نظامی آن در شمال سوریه رسیده است.

العالم - سوریه
پایگاه سکای نیوز عربی نوشت این تسلیحات شامل مقادیر فراوانی از سلاح های مختلف آمریکایی می باشد که از طریق گذرگاه سیمالکا (حد فاصل شمال عراق و سوریه) برای گروه مسلح موسوم به نیروهای سوریه دمکراتیک ارسال شده است.

منابع محلی در شمال سوریه اعلام کردند: به احتمال زیاد این تسلیحات برای از سرگیری عملیات نیروهای سوریه دمکراتیک جهت پاکسازی شهر طبقه در اختیار این گروه قرار گرفته است.
به گفته منابع مذکور، این نیروها که از حمایت آمریکا برخوردارند تلاش می کند در مواضعشان را در 9 محله از شهر الطبقه که اخیرا تصرف کرده اند تقویت کنند و خودشان را برای از سرگیری عملیات برای کنترل سد فرات و مناطق باقیمانده در بخش جدید شهر طبقه یعنی محلات 1، 2 و 3 آماده کنند.
همزمان با این تحولات، هواپیماهای ائتلاف بین المللی علیه داعش، مواضع این گروه تروریستی در شهر الطبقه را به طور گسترده ای بمباران کردند.
کنترل بر شهر طبقه، بخشی از عملیات موسوم به "خشم فرات" است که توسط نیروهای سوریه دمکراتیک و با حمایت آمریکا در نوامبر سال گذشته با هدف اخراج عناصر گروه تروریستی داعش از رقه آغاز شده است.
216
 

پربیننده ترین خبرها