خشم مصری‌ها از اظهارات شاهزادۀ سعودی

خشم مصری‌ها از اظهارات شاهزادۀ سعودی
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396 - 15:08

اظهارات جانشین ولی عهد عربستان دربارۀ دو جزیرۀ مصری تیران و صنافیر، خشم مردم مصر را برانگیخت.

العالم با خبرنگاران

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از قاهره، "محمد بن سلمان" جزیره های تیران و صنافیر را سعودی دانست و ادعا کرد که دربارۀ سعودی بودن این دو جزیره و توافقنامه تعیین مرزهای دریایی دو کشور که در ماه آوریل گذشته امضا شد، اختلافی میان مصر و عربستان وجود ندارد.

این ادعای جانشین ولی عهد عربستان، خشم مصری را برانگیخت. شماری از نمایندگان پارلمان و تعدادی از شخصیت های سیاسی و بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی، به این ادعای شاهزادۀ سعودی واکنش نشان دادند و در شبکه های اجتماعی، اسناد و تصاویری از سربازان مصری در جزیره های تیران و صنافیر منتشر کردند که ثابت می کند مصر از خاک خود در این دو جزیره دفاع می کند.

"خالد علی" از حقوقدانان شاخص در دفاع از این دو جزیره، گفت: تیران و صنافیر، مصری هستند و مصری باقی خواهند ماند.

وی در پیامی در صفحۀ فیس بوکِ خود نوشت: پرچم مصر، تنها پرچمی است که بر کوه های این دو جزیره برافراشته شده است و مردم مصر، تنها مردمی هستند که در این جزیره ها زندگی کرده اند، جنگنده اند، اسیر و شهید شده اند تا از این جزیره ها دفاع کنند. مردم مصر، اشغالگران این جزیره ها را با اشک و خون بازپس گرفتند، بنابراین این جزیره ها مصری هستند و مصری باقی خواهند ماند.

"ناجی الشهابی" رئیس حزب الجیل و نماینده پارلمان نیز گفت: محمد بن سلمان حتی یک سند هم در اختیار ندارد که صحت سخنانش را تایید می کند و ما او را برای ارائه چنین سندی، به چالش می طلبیم.

الشهابی در پیامی که در صفحۀ فیس بوکِ خود منتشر کرد، نوشت: شاهزاده محمد بن سلمان می گوید که تیران و صنافیر سعودی هستند و می گوید که اسناد سعودی و مصری و بین المللی، سعودی بودن این جزیره ها را ثابت می کنند.

وی افزود: ما از او می خواهیم اگر یک سند در این زمینه دارد، آن را ارائه دهد. در خصوص توافقنامۀ تعیین مرزها هم باید گفت که دادگاه عالی اداری مصر، این توافقنامه را لغو و باطل کرد. بنابراین بررسی این توافقنامه در مجلس نمایندگان مغایر با قانون اساسی است. ما از خاک خود چشم نمی پوشیم و تاریخ به هیچ کس رحم نخواهد کرد.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها