علت انفجار معدن زغال سنگ / حفر تونل برای نجات کارگران

علت انفجار معدن زغال سنگ / حفر تونل برای نجات کارگران
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396 - 18:31

رییس خانه معدن ایران علت وقوع حادثه انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر گلستان را انباشت گاز در تونل‌های آن اعلام کرد.

العالم-ایران

 در حالی که هنوز تعدادی از معدنکاران درون تونل‌های معدن زغال سنگ منفجر شده محبوس هستند محمدرضا بهرامن - رییس خانه معدن ایران - درباره علت وقوع حادثه گفت: براساس اخبار رسیده انباشت گاز در بخش تونل‌های معدن امری بود که موجب انفجار در آن شد که متاسفانه باعث ایجاد ضایعات جانی و مالی شد.

وی همچنین درباره وقوع این حادثه اظهار کرد: این‌که این حادثه دو روز پس از روز کارگر اتفاق افتاد باعث تاسف جامعه معدنی شد و جامعه معدنی کشور از تکرار این قبیل حوادث در معادن زغال سنگ کشور نگران است.

بهرامن در ادامه گفته است: هر حادثه‌ای که در معادن زغال سنگ کشور و سایر معادن به دلیل تجهیز نبودن روز دنیا رخ دهد مسلما جان ده‌ها کارگر، تکنسین و مهندس را به خطر می‌اندازد که شاید هیچ‌گاه نتوان تلفات و خسارات ناشی از این حوادث را جبران کرد.

در این حادثه که ساعاتی پیش در معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در استان گلستان رخ داد بنابر اخبار رسیده بین 30 تا 50 معدنکار در تونل‌های معدن گرفتار شدند و آمار مصدومین به حدود 25 نفر می‌رسد و از ساعات اولیه وقوع آن حادثه گروه‌های امدادی و تیم عملیات نجات در حال حفر تونل‌های نجات برای بیرون آوردن معدنکاران زندانی در تونل‌های اصلی معدن زغال سنگ آزادشهر هستند.

در همین حال، کار آوار برداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر آغاز شده است.

صادقعلی مقدم مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت : با فعالیت گروههای تخصصی امداد و نجات هلال احمر، اورژانس و سپاه تلاش می کنیم تا کارگران را زنده از داخل معدن خارج کنیم اما به دلیل فضای محدود تونل و وجود گاز فراوان دسترسی دشوار شده است.

مقدم افزود : نیروهای امداد و نجات به دلیل وجود گاز فراوان در داخل تونل معدن نیم توانند پیوسته به کار خود ادامه دهند.

از سوی دیگر حسین احمدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان وجود گاز زیاد در تونل ورودی معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن را دشوارکرده است و هم اکنون هشت گروه امداد و نجات در داخل تونل و بیرون آن مشغول فعالیت هستند تا بتوانند کارگران را نجات دهند.

حسین احمدی افزود : هشت آمبولانس و یک بالگرد هم در محل حادثه مستقر هستند. حدود چهل تا 50 نفر از کارگران در معدن محبوس شده اند.

احمدی افزود: 26 نفر نیز در این حادثه مجروح شدند که 19 نفر از آنان به مراکز درمانی متقل و بقیه سرپایی مداوا شدند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها