اعتراف رییس‌جمهور فراری: امارات، اشغالگر است

اعتراف رییس‌جمهور فراری: امارات، اشغالگر است
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396 - 19:06

رئیس جمهوری فراری یمن در دیدار با ولیعهد ابوظبی، امارات را کشور اشغالگر یمن نامیده است.

العالم یمن

پایگاه انگلیسی «میدل ایست آی» نوشت: عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن، به ولیعهد ابوظبی گفته است که امارات به جای برخورد با یمن به عنوان نیروی آزادسازی، به عنوان قدرت اشغالگر با یمن برخورد می کند.

یک منبع نزدیک به منصورهادی به پایگاه «میدل ایست آی» گفت: این رویارویی خشمگین میان منصور هادی و محمد بن زاید در سفر هادی به شهر ابوظبی اتفاق افتاد.

براساس این گزارش، منصور هادی برای گفت و گو با بن زاید و تلاش برای کاستن از اختلافات فیمابین درباره سلطه بر فرودگاه عدن – که مرکز مهمی برای حمایت مالی وپشتیبانی از امارات و شخص هادی به شمار می رود – به ابوظبی رفت.

گزارش پایگاه یاد شده حاکی از آن است که این دیدار ده دقیقه ای اواخر فوریه گذشته ودراتاقی جانبی درکاخ و نه در اتاق های مخصوص استقبال از مهمانان رسمی برگزار شد و رد و بدل شدن اتهامات متقابل باعث شد که این دیدار، بیش از ده دقیقه به طول نینجامد.

هادی هنگام ورود به ابوظبی با استقبال آن چنانی مواجه نشد و به جای ولیعهد یا وزیر خارجه، رئیس سازمان اطلاعات امارات به استقبال وی آمد. منصور هادی پیشتر دو نفر از مهم ترین مهره های سیاسی امارات در یمن را برکنار کرده بود.

هانی بن بریک فرمانده نیروهای کمربند امنیتی درعدن که از مهم ترین هم پیمانان ابوظبی درجنوب بود وسمت وزیر مشاور را داشت و هادی بدون ذکر علت، وی را برای بازجویی فرستاد.

هادی همچنین عیدروس الزبیدی را از سمت استاندار عدن پایتخت موقت یمن برکنارو عبدالعزیز المفلحی را به جای وی منصوب کرد.

215

پربیننده ترین خبرها