نگرانی نهادهای بین‌المللی از وخامت اوضاع انسانی در یمن

نگرانی نهادهای بین‌المللی از وخامت اوضاع انسانی در یمن
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1396 - 12:05

سازمان‌های امدادرسان بین المللی از وخامت اوضاع انسانی در یمن ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها می‌گویند حدود هفت میلیون نفر در یمن با «قحطی بی سابقه» روبرو هستند.

العالم-یمن

به گزارش یورو نیوز، یان ایگلند، رئیس سازمان غیر دولتی «شورای پناهندگی نروژ» در بیانیه‌ای که در پایان سفر پنج روزه خود به یمن منتشر کرده، آورده است: در هیچ جای دنیا این تعداد از افراد با قحطی روبرو نیستند.

یان ایگلند از افراد باسابقه در زمینه امدادرسانی بشردوستانه در سطح جهان محسوب می‌شود. رئیس سازمان شورای پناهندگی نروژ همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در یمن و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه فوری به این کشور شد.

بنا به اعلام سازمان ملل متحد حدود ۱۹ میلیون نفر (معادل دو سوم جمعیت یمن) به کمک‌های اضطراری بشردوستانه نیاز دارند.

بیانیه یان ایگلند در حالی منتشر شده که خبر درگذشت جمیله علی عبده، دختر هفت ساله یمنی که از سوءتغذیه شدید رنج می برد، منتشر شده است. او به مدت ۱۲ روز در یکی از بیمارستان‌های این کشور بستری بود. بنا به اعلام سازمان های غیردولتی نزدیک به ۱۷ میلیون نفر برای تامین خوراک خود با دشواری روبرو هستند.

خبر درگذشت جمیله علی عبده در حالی منتشر شد که به گفته سازمان ملل متحد هر ۱۰ دقیقه یک کودک زیر پنج سال در یمن بر اثر قحطی، بیماری، عدم دسترسی به امکانات بهداشتی و یا عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها