واکنش العبادی به ماجرای ابقای نظامیان آمریکایی

واکنش العبادی به ماجرای ابقای نظامیان آمریکایی
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 13:26

دفتر نخست وزیر عراق بیانیه ای را در خصوص مسائل مطرح شده درباره ابقای نظامیان آمریکایی در این کشور منتشر کرد.

العالم - عراق

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، دفتر حیدرالعبادی روز جمعه در بیانیه ای در واکنش به خبرهای منتشر شده درخصوص وجود مذاکراتی برای ابقای نیروهای آمریکایی در عراق تأکید کرد که در این کشور نیروهای رزمی خارجی در این کشور حضور ندارند.

در این بیانیه آمده است: برخی رسانه های بین المللی و داخلی اخیرا خبری را منتشر کرده اند مبنی بر اینکه عراق با آمریکا توافق کرده است نظامیان آمریکایی تا پیروزی نظامی بر داعش در این کشور باقی بمانند؛ ولی ما تأکید می کنیم که نیروی رزمی کشورهای بیگانه در خاک عراق حضور ندارند، که ما بخواهیم درخصوص ابقای آنان مذاکره کنیم.

دفتر العبادی خاطرنشان کرد: نیروهای حاضر در عراق، مربی و مشاور نظامی از چند کشور هستند، و دولت عراق با هیچ کشوری در خصوص فعالیت و نقش نظامی آن پس از مرحله شکست تروریسم توافق نکرده است.

دفتر نخست وزیر عراق تأکید کرد: پیروزی فقط با دستان عراقی ها و جان فشانی های مردم این کشور محقق شده است و دولت عراق برنامه ها و طرح هایی برای ارتقای توانایی های امنیتی از طریق آموزش، تسلیح دارد تا آمادگی کشور را برای مقابله با چالشهای پیش رو افزایش دهد.

رسانه های آمریکایی روز جمعه ادعا کردند واشنگتن و بغداد درحال مذاکره درخصوص ابقای نظامیان آمریکایی در عراق پس از نابودی داعش هستند و دو دولت درخصوص حضور بلندمدت نظامیان آمریکایی توافق نظر دارند.

 

پربیننده ترین خبرها