آمریکا با این قانون آغاز «جنگ با روسیه» را اعلام می‌کند

آمریکا با این قانون آغاز «جنگ با روسیه» را اعلام می‌کند
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 17:11

کنستانتین کوساچوف، رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدرال روسیه اجرای پیش نویس قانون آمریکا درباره نظارت بر بنادر روسیه در سواحل شرقی این کشور را به منزله اعلام جنگ دانست.

العالماروپا
به گزارش پایگاه روسیا الیوم، کنستانتین کوساچوف افزود: امیدوارم این طرحی هرگز اجرایی نشود. زیرا اجرای آن به منزله استفاده از نیرو و بازرسی اجباری کلیه کشتی ها از طرف نظامیان آمریکایی خواهد بود و چنین سناریویی برای بهره گیری از نیرو را نمی توان قابل تصور دانست. چون این اقدام به معنی اعلام جنگ خواهد بود.
کنگره آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرده است براساس آن تحریم های جدیدی علیه کره شمالی اعمال خواهد شد. براساس این طرح همچنین بر اجرای مصوبات شورای امنیت سازمان ملل با هدف جلوگیری از صادرات سلاح، هواپیما، موشک، تجهیزات هسته ای و سایر تجهیزات نظارت خواهد شد. پیش نویس این قانون که توسط مجلس نمایندگان تصویب شده است نظارت بر بنادر روسیه در شرق دور، امکان پذیر خواهد بود. این پیش نویس، پس از تصویب در سنا و امضای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قابل اجرا خواهد بود.
آندره کراسوف، معاون اول کمیته امور دفاعی دوما (مجلس نمایندگان پارلمان روسیه) در این بار اعلام کرد تحت نظارت قرار دادن بنادر روسیه در منتهی الیه شرق این کشور هیچ ارتباطی با مفهوم فراگیر حفظ امنیت ملی ندارد و روسیه به هیچ کشتی آمریکایی اجازه ورود به آبهایش را نخواهد داد.
کراسوف در ادامه افزود: فقط یک جواب وجود دارد و در صورتی که روسیه و همپیمانانش با اقدامات غیردوستانه مواجه شوند دولت آمریکا با پاسخ مشابهی مواجه خواهد شد.
به گفته این نماینده پارلمان روسیه، ناوگان آن کشور از همه ابزارها برای مقابله با کشتی های متجاوز به آبهای اقلیمی اش برخوردار است.
216
 

پربیننده ترین خبرها