اعلام جنگ ... «توطئۀ کثیف» سیا برای ترور کیم جونگ اون

اعلام جنگ ... «توطئۀ کثیف» سیا برای ترور کیم جونگ اون
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 17:54

وزارت امنیت کشور کره شمالی امروز جمعه در بیانیه ای ادعا کرد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) عملیاتی را برای ترور کیم جونگ اون رهبر آن کشور آسیایی اجرا کرده بود.

العالم آسیا

وزارت امنیت کشور کره شمالی در بیانیه ای که خبرگزاری دولتی آن را منتشر کرد، اعلام کرد: سیا و سرویس اطلاعاتی کره جنوبی "توطئه ای کثیف" برای ترور کیم جونگ اون در زمان جشن های پیونگ یانگ آماده کرده بودند. بر اساس این بیانیه، می خواستند از "مواد بیولوژیک و شیمیایی" در عملیات ترور خود استفاده کنند.
وزارت امنیت کشور کره شمالی اطلاعاتی درباره نحوه و زمان خنثی کردن عملیات تروریستی مشترک آمریکا و کره جنوبی منتشر نکرد .
در این بیانیه آمده است: استفاده از مواد بیولوژیک، شیمیایی و سمی بهترین روش برای سیا بود؛ زیرا با این روش نیازی به دسترسی به فردِ هدف نیست و آثار این مواد پس از 6 تا 12 ماه ظاهر می شود.
وزارت امنیت کشور کره شمالی افزود: سیا و سرویس اطلاعاتی کره جنوبی یکی از شهروندان جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی) را به نام "کیم" شستشوی مغزی داده و به وی رشوه داده بودند تا رهبر این کشور را ترور کند.
وزارت امنیت کشور کره شمالی طرح ترور رهبر این کشور را " اعلام جنگ " خواند و افزود: ما یکایک تروریست های سیا و سرویس اطلاعاتی کره جنوبی را که ابزار دست آمریکا هستند، تعقیب خواهیم کرد و بی رحمانه به قتل خواهیم رساند.
در این بیانیه آمده است : توطئه شیطانی که اخیراً در جمهوری دمکراتیک خلق کره خنثی شد ، یکی از جنبه ها و نمودهای تروریسم ضد این کشور و همچنین ضد عدالت و وجدان بشری است.
214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها