«سلاح مخفی» پوتین در سوریه اینست

«سلاح مخفی» پوتین در سوریه اینست
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 23:01

مجله آمریکایی فارین پالیسی با پرداختن به بحران سوریه و دخالت روسیه در آن، نوشت ولادیمیر پوتین یک «سلاح مخفی» در سوریه دارد.

العالم - اروپا

فارین پالیسی در مقاله ای خاطرنشان کرد اعزام حدود هزار جنگجوی مسلمان چچنی از یگان های ویژه به سوریه، نشان می دهد مسکو برای تشدید بازی نظامی در سوریه و یا افزایش نیروهای مستقر در این کشور مصمم است.

نویسنده مقاله افزود دخالت روسیه در سوریه در اغلب محاسبات پیروز بود و پوتین تمام تلاش خود را خواهد کرد که به همین منوال ادامه دهد. از زمان آغاز حمله هوایی جنگنده های روسیه به نیابت از نظام بشار اسد، مسکو توانست خسارت های نظام سوریه را کاهش دهد و اواخر سال گذشته حلب را بازپس بگیرد.

وی خاطرنشان کرد مسئولان روس بعد از آن از قصد خود برای کاهش حضور نظامی در سوریه خبر دادند اما مسکو با وجود آن که تعدادی از نیروهای روس در آغاز سال جاری، سوریه را ترک کردند برای افزایش گسترده نفوذ خود در آن عزم جدی دارد.

فارین پالیسی توضیح داد که مسئولان روس از توسعه پایگاه های خود در سوریه خبر دادند و اعلام کردند نیروهای نظامی با قراردادهای ویژه با مسکو و با هدف نبرد در سوریه به نیابت از نیروهای نظامی روسیه افزایش خواهند یافت.

نویسنده فارین پالیسی گفت پوتین اسلحه روسی بی سابقه ای را در سوریه به کار برده است. این اسلحه واحدهای نیروهای ویژه ایست که عناصر آن را جنگجویان چچنی و اهالی منطقه بحران زده شمال قفقاز تشکیل می دهند.

وی افزود: نقش نیروهای روس در سوریه در اغلب مواقع به حمایت از جنگنده ها منحصر شده است اما استقرار این نیروهای چچنی در سوریه نشانگر تغییر راهبردی واضح در طولانی مدت است.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها