24 ساعت قبل از انتخابات ... «هک بزرگ» علیه ستاد ماکرون

24 ساعت قبل از انتخابات ... «هک بزرگ» علیه ستاد ماکرون
شنبه 16 ارديبهشت 1396 - 05:01

تیم انتخاباتی امانوئل ماکرون، نامزد میانه روی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، پس از انتشار اطلاعاتی مانند ایمیل ها و اسناد مالی اعتضای ستاد او در اینترنت، «هک بزرگ و سازمان یافته» علیه ستاد ماکرون را محکوم کردند.

العالم – اروپا
جنبش «پیش به جلو» که ماکرون به آن وابسته است، در بیانیه ای اعلام کرد «این اسناد چند هفته پیش از طریق هک کردن ایمل های شخصی و کاری اعضای جنبش به دست هکرها افتاده بود».
این اسناد تنها 24 ساعت پیش از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه منتشر شده است. در این دور، ماکرون با مارین لوپن نامزد راست گرای افراطی رقایت خواهد کرد.
پایگاه ویکیلیکس اسناد متعلق به اعضای ستاد ماکرون را منتشر ولی تاکید کرده است که در قبال آن مسئولیتی ندارد.

این اتفاق درحالی افتاده است که مهلت تبلیغات قانونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه به پایان رسیده است و امانوئل ماکرون و همراهان وی نگران هستند که زمان کافی برای مدیریت این بحران نداشته باشند.
در حالی که هنوز عامل این هک مشخص نشده است، روزنامه انگلیسی تایمز در مقاله ای به شایعاتی اشاره کرد که اخیرا به سرعت از طریق اینترنت منتشر شده و مارین لوپن نامزد راست گرای افراطی در مناظره اخیرش با ماکرون از آن بهره گرفت. بر اساس این شایعه، ماکرون حساب خارجی در منطقه کاراییب دارد که از آن استفاده کرده است. به نوشته تایمز، اخبار مذکور بی اساس هستند واز طرف روسیه منتشر شده اند. این روزنامه همچنین به سابقه روسیه در زمینه دخالت هکرهای آن کشور در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا اشاره کرده است.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، دستگاههای تبلیغاتی روسیه، همچنین، با مطرح کردن ادعاهایی درباره زندگی شخصی ماکرون، وی را هدف قرار دادند. تایمز تأکید کرد منبع این اقدامات "فریبکارانه" دستگاه های تبلیغاتی وابسته به پوتین تحت پوشش شبکه های تلویزیونی راشا تودی و خبرگزاری اسپوتنیک است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها