مشاوران سابق کلینتون روسیه را دوباره متهم کردند

مشاوران سابق کلینتون روسیه را دوباره متهم کردند
شنبه 16 ارديبهشت 1396 - 14:29

مشاوران سابق هیلاری کلینتون در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بدون ارائه هیچ مدرکی روسیه را به دخالت در افشای نامه های ستاد تبلیغاتی "امانوئل مکرون"، نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه متهم کردند.

العالم - اروپا
روسیا الیوم روز شنبه گزارش داد، پایگاه اینترنتی ویکیلیکس پیش از این از افشای گسترده نامه های الکترونیکی امانوئل مکرون، خبر داده بود.
این پایگاه اینترنتی ادعا کرد صدها هزار نامه الکترونیکی و عکس و اپلیکیشن متعلق به تاریخ قبل از 24 آوریل 2017 با حجم 9 گیگابایت افشا شده اند.
"برایان فالون"، سخنگوی سابق هیلاری کلینتون در تویتر نوشت: "پوتین، دموکراسی غرب را هدف حمله قرار داده است و رئیس جمهور ما به اشتباه در کنار وی ایستاده است".
"روبی موک" دیگر مشاور سابق کلینتون نیز در تویتر خود نوشت: "ما رد پای روسیه را در افشاگری های دیگری هم می بینیم".
وی افزود: "به همه آنهایی که تصور می کنند روسیه از کار خود دست برداشته می گویم این کشور در افشای ایمیل های مکرون هم دست داشته است".
شایان ذکر است متهم کردن روسیه به مداخله در روند انتخابات کشورهای مختلف هر از گاهی از دهان سیاست مداران غربی شنیده می شود. هر چند که هیچ یک تا کنون زحمت ارائه دلیل و مدرک برای اثبات ادعا را به خود نداده اند.
در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز ادعاهای مشابهی به خصوص از سوی نمایندگان حزب دموکرات این کشور که بازنده این انتخابات شدند، مطرح شده بود.
روسیه بارها اتهامات سازمان جاسوسی آمریکا را مبنی بر دخالت مسکو در روند انتخابات این کشور تکذیب کرده است. "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی رسمی رئیس جمهور روسیه این اتهامات را بی پایه و اساس توصیف کرده است.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها