گزارش العالم از تازه‌ترین تحولات یمن

گزارش العالم از تازه‌ترین تحولات یمن
يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 - 06:13

در واکنش به حملات هوایی عربستان به مناطق مختلف یمن نیروهای مشترک یمنی پایگاه های دشمن سعودی و مزدوران آنان را در داخل و خارج یمن منهدم و نیروهای آنان را کشتند یا زخمی کردند.

العالم - یمن

به گزارش شبکه العالم در حمله جنگنده های سعودی به شهرک مُوزَّع در استان تعز در جنوب صنعاء پایتخت یمن شماری از شهروندان یمنی به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

یک منبع محلی در این باره گفت: جنگنده بمب افکن های عربستان پس از حملات متوالی به شهرک موزع یک خودروی باربری را هدف قرار دادند که در پی آن دو نفر از شهروندان به شهادت رسیده و سه نفر دیگر نیز مجروح شدند.

وی افزود: جنگنده های سعودی همچنین یک مدرسه را در این شهرک هدف قرار داده و خسارت های سنگینی به آن وارد کردند. جنگنده های سعودی در ادامه حملات خود پایگاه خالد در استان تعز را هجده بار هدف حمله قرار دادند.

در مقابل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز در واکنش به حملات هوایی عربستان به یمن شماری از نظامیان سعودی مستقر در دو پایگاه نظامی در شهر جیزان عربستان را هدف قرار داده و یک تفنگدار سعودی را در منطقه عسیر به وسیله تک تیر اندازهای یمنی به هلاکت رساندند.

در جبهه های داخلی نیز دهها تن از عناصر مزدور به وسیله نیروهای یمنی در شهر تعز و شهرک نهم کشته شدند.

خبرنگار العالم طی گزارشی در این باره گفت: پس از حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به محل استقرار خودروهای نظامی سعودی به پایگاه های نظامی الغاویه و الجمایم عربستان در شهر جیزان در جنوب این کشور ستون هایی از دود در این پایگاه ها بر افراشته شد. در نتیجه این حملات شماری از نظامیان سعودی در این دو پایگاه کشته شدند.

این در حالی است که دوربین های رسانه های جنگ تصاویر لحظه هدف قرار گرفته شدن یک خودروی نظامی که حامل چندین نظامی سعودی بود منتشر کردند. آنان در حال حمل اجساد نیروها و انتقال مجروحان خود بودند.

خبرنگار العالم در ادامه گفت: یگان توپخانه نیروهای یمنی با هدف قرار دادن تجمعات نظامی در دو مرکز السودا و صلاء عربستان در جیزان خسارت های سنگینی به این دو پایگاه وارد کردند.

نیروهای یمنی همچنین تجمعات نظامی دیگری را در ورودی علب و مرکز دیدبانی نمسا و مرکز دیدبانی حنجر و بلندی های شیبانی در عسیر هدف قرار دادند.

تک تیر اندازهای یمنی هم یک تفنگدار سعودی را در مرکز دیدبانی نشمه در عسیر هدف قرار دادند.

خبرنگار العالم درباره دست آوردهای نیروهای یمنی در محورهای جنگی در تعز گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در یک عملیات غافلگیر کننده در منطقه تبه الشجره در جنوب استان تعز مزدوران سعودی را از پا در آوردند. در شهرک نهم هم دوازده نفر از شبه نظامیان وابسته به منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن که در حال حمله به مناطق عیده و المدفون بودند پس از مقابله با نیروهای یمنی به هلاکت رسیدند.

این در حالی بود که همزمان شماری از مزدوران سعودی در منطقه وادی ملح به وسیله موشک زلزال دو هدف قرار گرفت که در نتیجه آن مقادیری از تجهیزات دشمن منهدم و شماری از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.

در مرکز یمن هم نیروهای ارتش و کمیته های مردمی حمله مزدوران یمنی وابسته به عربستان به سوی پایگاه المختبی در شهرک ذی نعم در استان البیضاء را ناکام گذاشته و خسارت های زیادی به نیروها و تجهیزات آنان وارد کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها