"آمریکا هنوز از برزیل جاسوسی می‌کند"!

يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 - 11:45

یک روزنامه‌نگار آمریکایی در کنفرانس امنیت سایبری در سائوپائولو تاکید کرد،‌ برنامه جنجالی جاسوسی‌ آمریکا از برزیل و سایر کشورهای آمریکای لاتین به‌رغم خشم رئیس‌جمهوری وقت برزیل احتمالا تا به امروز ادامه دارد.

العالم-آمریکا

به گزارش راشاتودی، سال ۲۰۱۳ روابط میان آمریکا و برزیل پس از افشاگری ادوارد اسنودن درباره جاسوسی ان‌اس‌ای (آژانس امنیت ملی آمریکا) از شرکت‌ها و چهره‌های سرشناس دولت برزیل از جمله دیلما روسف، رئیس‌جمهوری وقت برزیل تیره شد. گرچه روابط به تدریج رو به بهبود رفت، اما جیمز بمفورد، روزنامه‌نگار آمریکایی معتقد است که آمریکا احتمالا به جاسوسی از برزیل و سایر کشورهای آمریکای لاتین ادامه داده است.

او گفت: آمریکا همواره مشتاق بوده تا از کار کشورهای دیگر خصوصا برزیل سر در بیاورد چرا که کشوری بسیار مهم در آمریکای جنوبی است و آنچه در آنجا رخ می‌دهد، در اکثر کشورهای آمریکای لاتین تاثیر می‌گذارد. بنابراین، آمریکا درباره آنچه در سیاست و اقتصاد برزیل رخ می‌دهد، کنجکاو است و همین دلیل جاسوسی آنهاست.

این نویسنده کتاب‌های پرفروش آمریکایی افزود: زمانی که جاسوسی‌ها فاش شد، دیلما روسف برای ضیافت شام به کاخ سفید نیامد که تصمیمی سرنوشت‌ساز بود. پس از آنکه آمریکا وعده داد تا سطح شنودها را کاهش دهد، روابط اندکی بهتر شد. گمان می‌کنم آنها هنوز جاسوسی می‌کنند و من درباره این صحبت کرده‌ام که چطور ان‌اس‌ای بدافزار در سراسر برزیل مستقر می‌کند. در بین اطلاعات ادوارد اسنودن، اطلاعاتی درباره مکان‌هایی که ان‌اس‌ای بدافزار مستقر می‌کرد از جمله روسیه،‌ چین یا کره‌شمالی وجود داشت. با این حال، آنها چنین اقداماتی را در کشورهای دوست شامل برزیل هم انجام می‌دهند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها