روسیه و چین بالگرد فوق سنگین می‌سازند

روسیه و چین بالگرد فوق سنگین می‌سازند
يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 - 18:57

روسیه و چین در آستانه امضای توافقنامه همکاری برای طراحی و ساخت بالگردی سنگین به وزن ‏38 تن هستند.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری ‏اسپوتنیک، گی کونگیو مدیر بخش امور اروپایی و آسیای مرکزی وزارت امور خارجه چین در گفتگو با خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی گفت:‏ متن توافقنامه ساخت بالگرد سنگین چینی -روسی تا 99 درصد آماده است.‏

وی افزود کارهای این طرح خیلی خوب پیش می رود و ما اکنون خود را برای امضای توافقنامه ای که 99 درصد بندهای و مفادهای حاضر است آماده هستیم.

مدیر بخش امور اروپایی و آسیای مرکزی وزارت امور خارجه چین خاطر نشان کرد انتظار می رود که در مذاکرات مربوط به متن این سند نیز پیشرفت های خیلی خوبی انجام گیرد.شرکت  سهامی بالگرد سازی روسیه و شرکت صنایع هواپیمایی چین در ماه مه سال 2016 یاداشت تفاهمی برای طراحی و ساخت یک نوع بالگرد سنگین امضاء کردند. میزان نیاز چین به این نوع بالگردها تا سال 2040 به 200 فروند خواهد رسید.

این نوع بالگرد که هنگام بلند شدن از زمین 38 تن وزن دارد برای عملیات 24 ساعته در مناطق بیابانی و کوهستانی طراحی خواهد شد.

ویکتور کالدوف مدیر بخش همکاری های بین المللی و سیاست منطقه ای شرکت روستک روسیه اعلام کرده است این نوع بالگرد تا سال ‏2018 طراحی خواهد شد و بعد روند ساخت آن آغاز می شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها