مکرون: مردم برای دفاع از جمهوری درمقابل افراط گرایی رای دادند

مکرون: مردم برای دفاع از جمهوری درمقابل افراط گرایی رای دادند
دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 - 06:10

امانوئل مکرون رئیس جمهوری منتخب فرانسه گفت که مردم کشورش برای دفاع از جمهوری در مقابل افراط گرایی رای دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، مکرون پس از پیروزی بر مارین لوپن رقیب افراط گرای خود در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه افزود: در همین جا وظیفه خود می دانم از همه کسانی که برای دفاع از جمهوری در مقابل افراط گرایی رای دادند قدردانی کنم. من می دانم تفاوت و اختلافات وجود دارد که به آن احترام می گذارم اما به تعهدی که در خصوص به نظام جمهوری مان داده ام پایبند خواهم ماند و از جمهوری فرانسه دفاع خواهم کرد. خطابی نیز به همه کسانی دارم که به خانم مارین لوپن در این انتخابات رای دادند. اینکه آنها اکنون شکست خورده اند دلیل نمی شود که مورد تمسخر قرار گیرند. آنها با رای خود به لوپن، خشم ، یاس و در مواردی باورهای خود را نشان دادند که من به آن کاملا احترام می گذارم.

وی خاطرنشان کرد: من در طول پنج سالی که پیش رو است همه تلاش خود را به کار می گیرم تا دیگر کسی هیچ گونه بهانه ای برای رای دادن به راستگرایان یا چپگرایان افراطی نداشته باشد. از امشب به بعد فقط زنان و مردمان فرانسه وجود دارند، از امشب به بعد فقط فرانسه متحد وجود دارد.

وی گفت : انچه که امشب شما در محل موزه لوور نشان دادید انرژی و شور و شوق ملت فرانسه است. این جایی  که ما برای برگزاری جشن و گردهمایی خود انتخاب کرده ایم، همین را نشان می دهد. انتخاب این محل برای ما حالت نمادین دارد. امروز اروپا و جهان نظاره گر ما هستند. اروپا و جهان از ما انتظار دارند که روح دوران روشنگری را زنده نگه داریم. روشنگری که فرانسه پرچم دار آن بوده است که اکنون در بسیاری از مناطق جهان تهدید می شود.

رئیس جمهوری منتخب فرانسه افزود: ما در این انتخابات، یک حق را بردیم، حقی که برای ما الزام می آورد. شما در این انتخابات ، شجاعت را برگزیدید و ما این شجاعتی را که شما برگزیده اید، ادامه خواهیم داد. ما این شجاعت را هر روز به پیش خواهیم برد چون این چیزی که مردم فرانسه، اروپا و جهان از ما توقع دارند. مردم فرانسه، اروپا و آمریکا از ما توقع دارند که دوباره فرانسه آنها را شگفت زده کند. آنها از ما توقع دارند که فرانسه خودش باشد و این چیزی است که ما در سالهای آینده آن را انجام خواهیم داد.

مکرون تاکید کرد: ما هرگز تسلیم دروغ نخواهیم شد.ما هرگز تسلیم تمسخر، و عشق به پسرفت و شکست نخواهیم شد. من می دانم که به شما مردم فرانسه ، همکاران و نزدیکانم مدیون هستم. من از شما درمقابل تهدیدات محافظت خواهم کرد، برای شما علیه دروغ ،بی عملی ، ناکارامدی مبارزه خواهم کرد تا زندگی تک تک مردم بهبود یابد. من برای وحدت همه مردم کشورم تلاش خواهم کرد زیرا ما اتحاد و وحدت مردم و کشورمان را می خواهیم. در آخر آنکه من با فروتنی و قدرت و به نام شعار کشورمان آزادی، برابری و برادری در خدمت شما خواهم بود. زنده باد جمهوری، زنده باد فرانسه.

'امانوئل مکرون' نامزد مستقل ریاست جمهوری فرانسه با کسب 65.1 درصد آراء در مقابل 'مارین لوپن' نامزد تندرو جبهه ملی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیروز شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها