مذاکرات صلح در محله های برزه، قابون و تشرین در دمشق

مذاکرات صلح در محله های برزه، قابون و تشرین در دمشق
دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 - 09:17

روزنامه الوطن از اجرای گفت و گوهای صلح میان ارتش سوریه و عناصر مسلح در محله قابون در دمشق به منظور خروج آنها و خانواده هایشان از این محله به شهر ادلب و غوطه شرقی خبرداد.

العالم - سوریه

"الوطن آنلاین" به نقل از یک منبع در ارتش سوریه اعلام کرد، تا مشخص شدن نتیجه این مذاکرات، عملیات نظامی در القابون به طور موقت متوقف شده است.

روسیا الیوم به نقل از الوطن آنلاین تأکیدکرد، توافق صلح طی 24 ساعت آینده یا در نهایت 48 ساعت دیگر در محله برزه در دمشق به منظور خروج گروههای مسلح به همراه خانواده هایشان به ادلب و جرابلس در شمال سوریه در هشت مرحله انجام خواهدشد. این منبع با اشاره به اینکه یکی از گروهکهای وابسته به گروه موسوم به "جیش الاسلام" که اهل محله برزه نیز نیستند، با خروج از این محله مخالفت کردند، افزود: اهالی این منطقه در تلاش برای پذیرفتن صلح از سوی این گروه هستند.

این تحولات پس از پیشروی های ارتش سوریه در قابون و تسلط آن بر بیشتر تونل های موجود در این منطقه و محاصره کامل آن به اضافه محله های "برزه، تشرین و قابون" صورت می گیرد.
پیشتر گروههای مسلح مستقر در این منطقه از جمله "جبهه النصره" و "فیلق الرحمن" هرگونه صلحی را منوط به تضمین خروج آنها از این منطقه کرده بودند.
221

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها