طرح تركيه برای ساخت دیوار در مرز با ایران

طرح تركيه برای ساخت دیوار در مرز با ایران
دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 - 13:00

روزنامه "حریت" نوشت: تصمیم ایجاد دیوار در مرز با ایران به منظور جلوگیری از تحرکات عناصر پ.ک.ک به داخل ترکیه گرفته شده است.

العالم - ترکیه

روزنامه حریت ترکیه در سرمقاله خود خبر از تاسیس دیوار در مرز ایران و ترکیه را داده است.

 "عبدالقدیر سلوی" سرمقاله نویس حریت در سرمقاله روز دوشنبه این روزنامه با اشاره به تغییرات محتمل در سیاست دولت ترکیه پس از همه پرسی اخیر تغییر قانون اساسی ، تاکید کرده که در گفت و گو با یک مقام ارشد دولتی – که نامی از او نیاورده – از برنامه تاسیس دیوار در مرز ترکیه با ایران به منظور مقابله با نسل جدید تهدیدهای تروریستی علیه ترکیه مطلع شده است.

به نوشته سلوی ایجاد دیوار در مرز با ایران به منظور جلوگیری از تحرکات عناصر پ.ک.ک به داخل ترکیه گرفته شده است.

به نوشته این ستون نویس مشهور ترکیه ای: به همان دلایلی که دولت ترکیه ملزم به احداث دیوار مرزی در مرز با سوریه شد برای جلوگیری از تحرکات تروریستی گروه پ.ک.ک نیز دولت ترکیه به فکر احداث دیوار در مرز با ایران است.

این ستون نویس ترکیه ای با ادعای اینکه بیش از هزار ستیزه جوی پ.ک.ک در اردوگاه هایی در مرز با ایران فعالیت کرده و به داخل خاک ترکیه نفوذ می کنند، نوشت: در این اردوگاه ها بین 800 تا 1000 تروریست پ.ک.ک حضور دارند که وارد خاک ترکیه شده و اقدامات تروریستی انجام می دهند و وقتی ارتش ترکیه علیه آنها وارد عملیات می شود به داخل کمپ هایشان در آن سوی مرز با ایران عقب نشینی می کنند.

به نوشته عبدالقدیر سلوی: دولت ترکیه در نظر دارد برای جلوگیری از نفوذ عناصر پ.ک.ک در مرز "آغری – ایقدیر" یک دیوار به طول 70 کیلومتر و دیگر بخش های مرزی با ایران را با برج های دیدبانی و سیم های خاردار پوشش دهد.

عصرایران

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها