حبس ابد برای رهبر اخوان المسلمین مصر

حبس ابد برای رهبر اخوان المسلمین مصر
دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 - 16:43

رهبر اخوان المسلمین و دو تن از اعضای دفتر ارشاد این گروه به حبس ابد و ۱۵ متهم دیگر پرونده مربوط به حوادث پس از کودتای نظامی چهار سال پیش مصر به تحمل پنج سال زندان محکوم شدند.

العالم - مصر

به گزارش پایگاه خبری "الیوم السابع" مصر، دادگاه کیفری شهر جیزه در مرکز مصر بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با صدور حکمی در رابطه با پرونده موسوم به "اتاق عملیات رابعه"، "محمد بدیع"، رهبر زندانی جمعیت اخوان المسلمین را به همراه دو تن از اعضای دفتر ارشاد این گروه به نام های "محمود غزلان و حسام ابوبکر" را به حبس ابد محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، دادگاه کیفری جیزه ضمن محکوم کردن ۱۵ تن از متهمان این پرونده مربوط به حوادث پس از کودتای نظامی ۲۰۱۳ میلادی در مصر به تحمل پنج سال زندان و ۲۱ متهم دیگر پرونده را تبرئه کرد.

پیشتر دادگاه بررسی حوادث موسوم به اسماعیلیه، محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و ۳۵ نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرده بود.

حوادث این پرونده به ۵ ژوئن ۲۰۱۳ و درگیری بین هواداران محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر و دستگاه های امنیتی در مقابل دادگاه عمومی اسماعیلیه برای پراکنده کردن اعتصاب طرفداران مرسی باز می گردد که به کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ده ها نفر منجر گردید.

دادستانی مصر به متهمان این پرونده اتهاماتی را وارد نموده است که از جمله آنها می توان به ساماندهی تظاهرات در مقابل دادگاه عمومی اسماعیلیه، تهدید صلح و آرامش عمومی و اینکه هدف از این تجمع تجاوز به اشخاص و دارایی های عمومی و قتل بوده است اشاره نمود.

    221

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها