پاسخ ستاد رئیسی به انتقاد وزیر از مسکن مهر

پاسخ ستاد رئیسی به انتقاد وزیر از مسکن مهر
دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 - 19:23

روابط عمومی ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئيسي به انتقادات آخوندی وزير راه و شهرسازی از طرح مسکن مهر پاسخ داد.

العالم - ایران

در بیانیه ستاد رئیسی آمده است:

آقاي آخوندی در واكنشي شتابزده به سخنان كارشناسانه حجت الاسلام رئيسی درباره مسكن مهر، به بيان حرف‌هايي پرداخته‌اند كه نه وجهه كارشناسانه داشته ونه با وجود دعوت آقاي روحاني به رعايت اخلاق، اخلاق را رعايت كرده است.

از آنجايي كه مشكل مسكن يكي از مشكلات دردآور مردم است، موارد زير به استحضار مردم عزيز ايران مي‌رسد:

۱  -  وزیر راه و شهرسازی مدعي شده اند كه تنها ۹۰ هزار مسكن مهر باقي مانده است. با توجه به اينكه مجموع مسكن مهر دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بوده، طبق ادعاي آقاي آخوندي می بایست تاکنون بيش از دو ميليون و ۲۰۰ هزار واحد مسكن مهر تحويل متقاضيان شده و براي آن دفترچه اقساط بانكي صادر شده باشد. اما بر اساس آمار بانك مسكن تنها یک میلیون و ۷۵۰ هزار دفترچه اقساط صادر شده است.
آقاي آخوندي توضيح بدهند كه در این میان ۵۵۰ هزار مسكن مهر چه شده است؟ آيا آمار رسمی بانك مسكن مخدوش است يا آمار ايشان؟ در حقیقت با آمار فوق در صد پیشرفت مسکن مهر در دولت یازدهم حتی کمتر از سالانه ۶ درصد ارزیابی می شود.

  ۲– پديده جالبي كه در دوران مديريت ايشان رخ داده، صدور دفترچه اقساط براي واحدهايي است كه هنوز تحويل نشده است! در حال حاضر برخی متقاضیان مسکن مهر هم مجبور به پرداخت اقساط بوده و بدلیل عدم تحویل واحد، همزمان بايد اجاره خانه بدهد. لذا آمار واقعي واحدهاي تحويلي ، كمتر از آمار دفترچه‌هاي اقساط صادر شده است.

 طبق سخنان آقاي آخوندي در مجلس در سال ۹۴، ۲۶۰ هزار واحد مسكن مهر بدون تحويل به مردم دفترچه اقساط صادر شده است. اين ظلم مضاعفي است كه به متقاضيان مسكن مهر شده و بنظر می رسد هدف آن آمارسازي براي و پوشاندن عملكرد ضعيف ايشان است.

۳– به آقاي آخوندي توصيه مي‌كنيم گزارش كميسيون اصل ۹۰ مورخ مهر ماه ۹۵ مجلس دهم كه اتحاد سياسي آن با دولت يازدهم روشن است در خصوص مسكن مهر را مطالعه كند. در اين گزارش آمده است:
" از مجموع ۱۰۷۱ شهر تاکنون پروژه های ۶۷۵ شهر صرفاً از نظر ساخت به اتمام رسیده است در صورتی که از این تعداد تنها ۳۹۱ شهر بطور کامل خاتمه یافته و پروژه مسکن مهر در آنها بسته شده است". آيا از اين عبارت می توان اتمام مسكن مهر را برداشت کرد؟

۴ - خوب است آقاي آخوندي صداقت به خرج دهند و به مردم توضيح دهند كه چرا ۱۱۷ هزار واحد مسكن مهر بدون متقاضي است؟ آيا اين ۱۱۷ هزار واحد قابل سكونت است؟ آيا زيرساخت‌هاي آب و برق و گاز و ... پروژه های مزبور آماده است؟ چه ميزان از متقاضيان اين ۱۱۷ هزار واحد به دليل تاخير چندساله در تحويل آن متضرر شده و از تقاضای خود منصرف شده‌اند؟ آيا عملكرد ضعيف شما و مديرانتان موجب نشده است مردم نيازمند مسكن قيد خانه‌دار شدن را براي هميشه بزنند؟ بهتر نيست به جاي " ۱۱۷ هزار فاقد متقاضي" از عبارت" ۱۱۷ هزار انصرافي" استفاده كرد؟

۵- مشخص است وزیری که در ویلای مجلل لواسان سکونت دارد و یک بار هم در تجمعات اعتراضی گسترده متقاضیان مسكن مهر حضور پيدا نکرده و سخنان دردمندانه آنانی که فرش زیر پای خود را به امید خانه دار شدن فروخته اند از نزدیک نشنیده است از عبارت مزخرف برای مسکن مهر استفاده کند. در بی تفاوتی وزیر و همکاران وی نسبت به طرح مسکن مهر و متقاضیان آن همین بس که مديرعامل شركت شهرهاي جديد و مسئول مستقيم طرح مسكن مهر در شهرهاي جديد، رياست ستاد رئيس جمهور فعلي در استان مازندران را بر عهده گرفته و قريب به يك ماه است كه براي فعاليت هاي انتخاباتي مرخصي گرفته‌اند و كار را رها كرده‌اند.

در پايان از آقاي آخوندي دعوت مي‌شود تا در يكي از مكان‌هايي كه در آن مسكن مهر در حال ساخت است (مانند شهر پرديس) حضور يافته و با نماينده ستاد انتخاباتي حجت الاسلام رئيسي درباره مسكن مهر مناظره نمايند. به اميد آنكه مردم شناخت بهتري از عملكرد دولت يازدهم در زمينه مسكن مهر به دست آورند.

گفتنی است، عباس آخوندی وزیر مسکن در واکنش به سخنان ابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی ویژه خبری گفته بود: آقای رئیسی! شما به عنوان متحد سیاسی دولت پیشین باید پاسخگوی ظلمی که به خریداران مسکن‌مهر در آن دولت رفت باشید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها