رئیسی: اینقدر ما را به دولت قبل حواله ندهید!

رئیسی: اینقدر ما را به دولت قبل حواله ندهید!
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 00:19

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه وضعیت موجود در شأن جوانان و ملت ایران نیست، گفت: مشکلات را به دولت قبل ارجاع می‌دهند؛ یک بار میان دولت قبلی و دولت فعلی مناظره بگذارید و این همه ما را به دولت قبل حواله ندهید، برای ایجاد رشد اقتصادی و رفع مشکلات مردم در تنگناهایی که امروز مردم دغدغه آن را دارند، شعارمان این است که "ما می‌توانیم".

العالم-ایران

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، 18 اردیبهشت‌ماه) در جمع  مردم اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اظهار کرد: به شهدای عالی‌قدر خوزستان درود می‌فرستم و برای ایثارگران و جانبازان این خطه آرزوی عافیت و سلامتی دارم. همچنین به خانواده معزز و مکرم شهیدان ادای احترام می‌کنم و به جوانان برومند و با غیرت این خطه و به مردان و زنان سلحشوری که اجازه ندادند در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک خوزستان مورد تصرف دشمنان قرار بگیرد، درود می‌فرستم.

وی ادامه داد: در خطه مقدس این سرزمین، مردان و زنان غیور، برابر چشم همه نام‌آور شدند و نامی از رشادت، ایستادگی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی در خوزستان ایجاد شد. این خطه سرشار از منابع عظیم مادی و نعمت‌های وسیع خدادادی است و شاید بتوان این خطه را به‌عنوان ثروتمندترین نقطه از نظر غنای ذخایر و منابع مادی معرفی کرد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: این خطه دارای جوانان، فرهیختگان، زنان و مردان اثرگذاری است که نیروی متراکم انسانی را در این استان گردهم آورده و این استان را به جایگاه ذخایر مادی و منابع ارزشمند انسانی بدل نموده است. در این خطه منابع عظیم زیرزمینی و نفت و گاز و همچنین معادن ارزشمند و منابع سرشار آب و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی را داریم.

وی بیان کرد: صنایع راهبردی، بنادر بین‌المللی و دسترسی به آب‌های خلیج فارس و مردم همیشه در صحنه این خطه را با این همه صنایع و منابع در استان خوزستان داریم؛ استان خوزستان با فعال کردن 500 هزار هکتار از اراضی می‌تواند به قطب کشاورزی تبدیل شود و قابلیت فعال کردن 2 میلیون هکتار اراضی کشاورزی را دارد. سؤال این است که آیا با این همه ثروت و منابع در این استان و همچنین با وجود این نیروی متراکم انسانی و فرهیختگان اثرگذار، وضعیت فقر با نفت می‌سازد؟

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: آیا وضعیت بیکاری با این همه منابع و ذخایر سازگاری دارد؟ آیا شرایط آب و هوایی با ریزگردهایی که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده سازگار است؟ امروز مردم خوزستان چندسال است که ریزگردها را تحمل می‌کنند، آیا ادامه این وضعیت، زیبنده این خطه و مردم آن است؟ آیا شرایطی که ما در رابطه با ادارات، سازمان‌ها و نیروی بومی آماده به کار در این استان داریم، چنین وضعیتی قابل تحمل است؟

وی افزود: ما آنچه که در استان خوزستان در رابطه با فقر، بیکاری، مسکن و نظام اداری کم‌کار می بینیم، قطعاً در شأن ملت غیور و جوانان این خطه و مردم اثرگذار استان خوزستان نیست. سؤال این است که چه باید کرد؟ سؤال مردم این است که پس از گذشت چهار سال با طرح مباحث فرعی به جای سؤال اصلی، چرا قفل های کسب‌وکار در زندگی مردم باز نشده است؛ چرا مسکنی که می‌توانست در دسترس مردم باشد، در سال 6 درصد پیشرفت دارد؟

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: این سؤالات مردم است و دولت به جای اینکه پاسخ دهد، امروز با طرح مباحثی به ایجاد هراس در دل مردم می‌پردازد؛ دولت به جای پاسخ به سوالات امروز به‌دنبال رقیب‌هراسی و ایجاد هراس است که اگر ما نباشیم مشکل پیش می‌آید. سوال مردم این است که شما بعد از چهار سال چرا بیکاری و مشکل کارخانه‌ها را حل نکردید؟ چرا مشکل بیکاری امروز به صورت یک بحران درآمده است و چرا کارگاه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند؟

رئیسی ادامه داد: مردم در شرایط جنگ با نداری و بیکاری ساختند، اما آیا باید شرایط فعلی را پذیرفت یا اینکه بگوییم شرایط فعلی به هیچ وجه قابل تحمل نیست. با این ذخایر مادی در استان فقر، بیکاری، ریزگردها و ادامه مشکل ریزگردها قابل تحمل نیست و به هیچ عنوان کم‌کاری برای رفع مشکلات مردم قابل تحمل نیست و باید شرایط مربوط به فقر، بیکاری و فساد اداری تغییر پیدا کند. چرا واقعاً نباید پاسخگو باشند؟

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس تعداد بیکاران 6 میلیون نفر است و اگر دولت با همین وضعیت فعلی ادامه دهد، ایجاد اشتغال تنها برای بیکاران فعلی 10 سال دیگر طول می کشد، اما با مدیریت جهادی و انقلابی می‌توان سالی یک میلیون شغل ایجاد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: چرا کارگاه‌های ما تعطیل شده است؟ می‌گویند کمبود نقدینگی داریم؛ باید بگویم با وجود رسیدن نقدینگی به 700 هزار میلیارد تومان، خلق پول در این کشور بی‌سابقه بوده است. ما مشکل کمبود نقدینگی و کمبود منابع نداریم. مشکل، ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی کشور است و باید مشکل اصلی مردم حل شود.

وی ادامه داد: ما می‌گوییم وضعیت موجود در شأن جوانان و ملت ایران نیست؛ به صراحت اعلام می‌کنیم که اهل تغییر هستیم. مشکلات را به دولت قبل ارجاع می‌دهند. یک بار میان دولت قبلی و دولت فعلی مناظره بگذارید و این همه ما را به دولت قبل حواله ندهید. آقایان می‌گویند چگونه می‌خواهید یارانه دهک‌های پایین را سه برابر کنید؟ ما می‌گوییم چگونه حقوق نجومی امکان دارد، اما افزایش یارانه مردم نمی‌شود؟ امروز مردم فقیر تنها با 45 هزار تومان زندگی می‌کنند و باید با افزایش یارانه به داد آنها رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: آقایان می‌گویند که با یک قرارداد سایه جنگ را از سر کشور دور کرده‌اند؛ در حالی‌که حضور مردم خوزستان سایه جنگ را از کشور دور کرد. ما معتقدیم انقلابی، احساسی نیست و به منافع کوتاه‌مدت و بلندمدت توجه دارد.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما می‌گوییم این فضای مجازی، اقتصاد دارد و ما این همه افراد صاحب‌نظر و صاحب‌فکر داریم. پاکستان و هندوستان از این فضاها استفاده می‌کنند؛ شما چرا به اقتصاد فضای مجازی توجه نمی‌کنید. 100 هزار شغل از این طریق در کشور ایجاد شده است و اگر این اقتصاد فعال شود، بدون هیچ مشکلی 400 هزار شغل از فضای مجازی ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای اروپایی 50 درصد از تولید ناخالص ملی شان از طریق دریا است ولی سهم ما چه‌قدر است؟ گفت: سهم ما از اقتصاد دریا 2 درصد است. بیایید اقتصاد دریا را فعال کنیم. آقایان به جای اینکه جوابگو باشند، دل مردم را خالی می‌کنند که با مطرح کردن برخی مسائل، دشمن‌شاد می‌شویم. گزارش دهید که در این چهار سال چه کار کردید. مردم هوشیار هستند و می‌فهمند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: من معتقدم در کشور ما آنچه سایه جنگ را کنار زد، حضور مقتدرانه مردم خوزستان است. ما می‌گوییم کارون باید در این استان زنده بماند؛ امکانات و منابع کشور باید فعلیت پیدا کنند. امکان حل مشکل ازدواج، بیکاری، مسکن و مبارزه با فساد و همچنین اصلاح نظام بانکی وجود دارد. می‌پرسند امکان پیشگیری در بسیاری از مفاسد وجود دارد یا خیر، می‌گویم اگر یک سامانه جامع نظام مالیاتی و بانکی داشته باشیم، هیچ‌کس نمی‌تواند تخلف کند.

وی ادامه داد: متأسفانه فقط به کاسب چسبیده‌اند و از او ارزش افزوده می‌گیرند؛ در حالی‌که یقه سفیدها، مالیاتی پرداخت نمی‌کنند؛ همچنین ما رقم و عدد را می‌فهمیم و وقتی می‌گوییم صنایع پایین‌دستی پتروشیمی امکان تبدیل شدن از 2 میلیون تن به 12 میلیون تن دارد، این همان اشتغال‌زایی است و شعار نیست. کشور ما پرظرفیت است و آنجه نیاز داریم، مدیریت جهادی و انقلابی است؛ آقایان به جای رقیب‌هراسی در خصوص عملکرد خود توضیح دهند.

حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد: کلید باز شدن قفل کسب‌وکار و شرایط کشور را حضور مردم سلحشور و جوانان غیور می‌دانیم؛ مردم خوزستان بدانید که مشکل گردوغبار و بیکاری در استان قابل حل است. بحران بیکاری در کشور نیز قابل حل است. ما به لطف خدا برای ایجاد رشد اقتصادی و رفع مشکلات مردم در تنگناهایی که امروز مردم دغدغه آن را دارند، شعارمان این است که "ما می‌توانیم".

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام رئیسی ظهر امروز، پس از ورود به اهواز، با حضور در گلزار شهدای اهواز به مقام شهیدان ادای احترام کرد؛ دیدار با آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و سران عشایر خوستان از دیگر برنامه‌های سفر حجت‌الاسلام رئیسی به خوزستان بود.

 

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها