اقدامات بازدارنده اسرائیل در مرز لبنان بی‌اثر است

اقدامات بازدارنده اسرائیل در مرز لبنان بی‌اثر است
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 06:36

ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که هیچ یک از طرح ها و تدابیر به اصطلاح دفاعی به کار رفته در طول مرزها با لبنان نتوانسته ساکنان شهرک های شمالی فلسطین اشغالی را قانع و خیال آنها را از بابت نفوذ نیروهای مقاومت و ورود به این مناطق در صورت وقوع جنگ راحت کند.

 العالم-فلسطین اشغالی

به گفته رسانه های رژیم صهیونیستی، تغییر وضعیت جغرافیایی مرزها و طرح های «دفاعی» حضور نیروها در طول مرزها و نیز دستگاه های پیشرفته ردیابی، هیچ کدام نتوانست جلوی عبور یک لبنانی ساده و بی بهره از آموزش های ویژه از مرزها را که اخیرا از دید دستگاه ردیاب مخفی ماند و وارد خاک فلسطین اشغالی شد، بگیرد و برای همین نخواهد توانست مانع از ورود نیروهای مقاومت به عمق فلسطین اشغالی و الجلیل شود.
این واقعیت ها ارتش رژیم صهیونیستی را وادار کرد تا به گفته رسانه های صهیونیست، ده ها میلیون دلار صرف ساخت دیواری جدید در مرزهای لبنان کند تا جلوی نفوذ از سمت مرزهای لبنان را بگیرد.
روزنامه هاآرتص روز یکشنبه اشاره کرد که ارتش اسرائیل در نظر دارد در آینده نزدیک کار ساخت یک دیوار با نام «ساعت شنی» را در مرزهای لبنان آغاز کند.
مرحله اول این طرح در دو منطقه چالش برانگیز «الناقوره» در نزدیکی دریا و نیز در شهرکی خواهد بود که چند روز پیش یک تبعه لبنانی به نام «علی مرعی» وارد آن شده بود بدون اینکه کسی متوجه ورود شود.
به نوشته هاآرتص، دیوار یاد شده در دو منطقه یاد شده چند کیلومتر طول و شش متر ارتفاع خواهد داشت. هزینه ساخت این دیوار حدود یکصد میلیون شیکل (حدود 30 میلیون دلار) تخمین زده می شود.
یک افسر ارتش صهیونیستی این طرح را که برای مقابله با یگان کماندویی «الرضوان» حزب الله اجرا می شود طرحی مهم نامید.
پس از ورود یک تبعه عادی لبنانی به خاک فلسطین اشغالی و پیشروی تا عمق ده کیلومتری تا رسیدن به شهرک «کریات شمونه» بدون مواجهه با هیچ مشکلی، ارتش رژیم صهیونیستی یک افسر را برکنار و چند افسر دیگر را نیز توبیخ کرد.
تبعه لبنانی نامبرده در داخل شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه و ایستگاه اتوبوس های این شهر خود را به عنوان لبنانی معرفی کرده بود. رسانه های عبری زبان از این اتفاق به عنوان یک رسوایی یاد کردند. هنوزی گزارش درباره نتیجه تحقیقات صورت گرفته درباره این قضیه منتشر نشده است.

 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها