دعوت شاه مغرب به نشست سران عرب با ترامپ

دعوت شاه مغرب به نشست سران عرب با ترامپ
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 06:51

وزیر خارجه عربستان سعودی از پادشاه مغرب برای شرکت در نشست سران کشورهای عربی-اسلامی با رئیس جمهور آمریکا دعوت کرد.

العالم – عربستان

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، عادل الجبیر در کنفرانس خبری مشترک با ناصر بوریطه همتای مغربی خود گفت: این افتخار را داشتم که پیام دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی را به محمد ششم پادشاه مغرب تقدیم کنم تا وی در نشست سران عربی- اسلامی -آمریکایی حضور یابد. این نشست در ریاض در بیست و یکم ماه جاری برگزار خواهد شد. همچنین این فرصت را داشتم تا به همکار خود برای انتخابش به عنوان وزیر خارجه مغرب تبریک بگویم. در این فرصت رایزنی هایی درباره موضوعات مورد توجه دو کشور داشتم و امیدوارم که این رایزنی ها ادامه پیدا کند.

وزیر خارجه مغرب نیز گفت: سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به مغرب در چارچوب سنت رایزنی ها و هماهنگی های مستمر میان محمد ششم پادشاه مغرب با برادرش پادشاه عربستان سعودی درباره همه موضوعات است. مغرب از هر طرحی استقبال و از همه تحرکات پادشاه عربستان سعودی حمایت می کند. همچنین در این فرصت توانستیم درباره موضوعات عربی و اسلامی و چالش هایی که کشورهای عربی و اسلامی را تهدید می کند، گفتگو کنیم.

به گفته وی، مغرب و عربستان سعودی همیشه در هماهنگی دائم قرار دارند و تحرکات خود را درباره همه موضوعات هماهنگ می کنند و این روند ادامه خواهد یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها