نویسنده انگلیسی: حمایت انگلیس از اسرائیل ناموجه است.

نویسنده انگلیسی: حمایت انگلیس از اسرائیل ناموجه است.
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 16:09

نویسنده و مورخ انگلیسی در صفحه رسمی خود در توییتر تاکید کرد: حمایت انگلیس از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) ناموجه است.

العالم-اروپا
'مارک کرتیس' با انتشار توییتی نوشت: حمایت انگلیس از اسرائیل در حالی است که لندن به خوبی می داند که 570 هزار شهرک نشین (صهیونیست) غیرقانونی در سرزمین های اشغالی ساکن هستند.
انتقاد این مورخ سرشناس انگلیسی در حالی است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرکی تازه در داخل کرانه باختری و اعلام مناقصه برای ساخت تقریبا 2 هزار واحد مسکونی در دیگر شهرک های صهیونیستی، انتقاد کرده است.
به گفته موگرینی، اتحادیه اروپا تاکید می کند که همه شهرک های ساخته شده در سرزمین های اشغال شده فلسطینیان شامل بخش شرقی شهر بیت المقدس، بر اساس قوانین بین المللی غیرمجاز و مانعی در راه صلح و تهدیدی برای غیر ممکن ساختن اجرای راه حل 2 کشور به شمار می رود.
وی افزود: اتحادیه اروپا از اسراییل (رژیم صهیونیستی) می خواهد که افزون بر توقف همه فعالیت های شهرک سازی، شهرک های ساخته شده از مارس 2001 را بر اساس تعهدات پیشین، تخریب کند.
موگرینی گفت: اتحادیه اروپا، گزارش های حاکی از قصد اسراییل برای محدود کردن قابل ملاحظه ساخت و ساز شهرک در آینده با توجه به پیشرفت روند صلح اسرائیل و فلسطینیان، را مورد نظر قرار می دهد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها