این بمب افکن روسی پنتاگون را خواهد زد ...

این بمب افکن روسی پنتاگون را خواهد زد ...
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 19:51

یک تحلیل گر نظامی با تاکید بر برتری نظامی روسیه در قطب شمال، فاش کرد که بمب افکن «تو-160ام2» روسی قادر است پنتاگون را هدف قرار دهد.

العالم روسیه

به نوشتۀ روزنامه «روس براووسلاوانیا»، «کنستانتین داشینوف» تحلیل گر نظامی روس، بر این باور است که روسیه، قطب شمال را منطقۀ سلطۀ بلامنازع خود می داند.

داشینوف، گفت: روسیه، از همه سامانه های راهبردی خود در قطب شمال عملاً استفاده خواهد کرد. این مساله، برای روسیه از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا قطب شمال، برای روسیه، منطقه سلطۀ مطلق نظامی به شمار می رود.

وی افزود: روسیه، در قطب شمال، هم در آب، هم زیر آب و هم روی زمین برتری نظامی دارد. روسیه، کشوری شمالی است و به همین سبب به پژوهش و توسعه توانمندی ها در منطقه قطب شمال توجه ویژه دارد. این رویکرد از زمان اتحاد جماهیر شوروی در دستور کار بود و روسیۀ کنونی همین رویکرد را با موفقیت ادامه می دهد.

این تحلیل گر نظامی روس دربارۀ احتمال استفاده از زرادخانه اتمی در این منطقه نیز گفت: رهبری روسیه، همواره اهمیت منطقۀ قطب شمال را به ارتش گوشزد کرده است، از سوی دیگر، این منطقه برای استقرار نیروهای راهبردی بسیار مساعد است، زیرا تسلیحات سه گانی هسته ای، از این منطقه قادر به حمله است.

وی افزود: به عنوان مثال، موشک های بالستیک، اگر از این منطقه شلیک شوند، کوتاه ترین مسیر را به سوی آمریکا خواهند پیمود. ناوگان زیردریایی های اتمی در قطب شمال نیز از ویژگی رادارگریز بودن برخوردار است و نیروی هوایی اتمی نیز در منطقه قطب شمال مستقر خواهد شد.

به گفتۀ داشینوف، بمب افکن های جدید و سلاح های پیشرفتۀ روسیه، در قطب شمال بسیار کارامد خواهند بود. «تو-160ام2» در منطقۀ قطب شمال به کار گرفته خواهد شد و با جنگنده های دفاعی «میگ-31» و هواپیماهای «ایل-78» همراهی خواهند کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر، روسیه، توسعۀ شبکه فرودگاه های نظامی در قطب شمال را در دستور کار خود قرار داده است و پیش بینی می شود که شمار این فرودگاه ها به حداقل 10 فرودگاه نظامی برسد و بمب افکن های جدید روسیه، از مجمع الجزایر فرانسوا جوزف پرواز خواهند کرد. این بمب افکن ها از توانمندی زدنِ اهداف هوایی برخوردارند و موشک های این بمب افکن ها نیز قدرت تخریبی بالایی دارند و این بمب افکن ها را به ابزاری برای برطرف کردن هرگونه موانع، مجهز می کنند.

این کارشناس نظامی روس تاکید کرد: آمریکایی ها، امکانات روسیه را می شناسند و از آن بیمناکند. به همین سبب است که ژنرال های آمریکایی، بارها و بارها گفته اند که موشک های جدیدی که بمب افکن «تو-160أم2» قادر به شلیک آن هاست، سطح خطری که آمریکا را تهدید می کند، تا حد زیادی افزایش خواهند داد.

205

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها